Alla inlägg under februari 2011

Av Floorballs - 28 februari 2011 21:00

Hallå stammisar (och ni andra) !!!


Jag är så jävla trött på dessa:

-STÖRANDE AVSKUM!

-OFÖRSKÄMDA IDIOTER!

-SOM VÄGRAR TA ETT NEJ!

-SOM SKITER I OM DU INTE VILL!

-LURENDREJARE!

JAA, ni gissade rätt HEMFÖRSÄLJARE...!!!


 

Det är fredagkväll, man har äntligen fått en lugn

stund, bakåtlutad i tv-soffan...!

Neeej, då händer det:

-KNACK...KNACK...KNACK på ytterdörren!

Åh vem faan är det nu, Jehovas vittnen eller en

säljar-jävel???

Pausar dvd'n och segar mig mot dörren...!


-Hej ursäkta att jag stör, jag ville bara ställa

några frågor (säger han) det tar max en minut...?

Samtidigt som han "trycker in" fötterna mellan

dörrkanten.

-Okey då, kom in (säger jag lite motvilligt)

-Jo, jag kommer ifrån Telenor och vi vill gärna ge

dig en present!

Vad ringer ni med för operatör här, föresten?

(hört den förut, eller...hahaha?)

Då jag är ganska härdad (och själv säljare, fast

INTE sån), säger jag:

-TA DITT PICK & PACK OCH DRA NÅN ANNANSTANS

FÖR JAG VILL INTE HA DINA "GRATIS PRESENTER",

HÄR SPILLER VI BÅDA BARA MENLÖS TID!!!

Plötsligt av nån "konstig anledning" ändras hans

trevliga attityd mot nåt helt annat "censur"...haha!

Men då är han redan UTE, så det så...!!!


 


Nu har jag äntligen hittat en lösning, som faktiskt

funkar...haha!!!


 

Det får faan räcka med att man ser dom i varenda

"köpcentrum" skrikandes efter kunder:

-VAD RINGER NI MED?

-JAG HAR EN PRESENT...osv!

(ni kanske såg Uppdrag Granskning, förra veckan?)


Men kan ni åtminstonde låta oss vara i fred, i våra egna

hem...???

För att inte tala om alla asholes som ringer och kör

samma race per telefon, detta borde FÖRBJUDAS!!!


 


För det första måste lagstiftningen ändras, för det

är så många av dessa kräk som kör med rena lögner.

Tex en kille som ringde mig för ett par veckor sedan.

-Hej "Peter" hur är läget?

(precis som att han känt mig i "hundra år"...haha)

-Vad ska du göra i helgen?

Men snälla du sa jag, vad är det du vill sälja...?

-Ut med språket då så att vi kan komma vidare???

Med lite förlupen röst sa han:
-Jo jag ville bara ge dig en present...?

Så du menar helt utan förpliktelser & inget köptvång

sa jag.

-NJA, men du behöver bara beställa minst två dvd

filmer det närmaste halvåret.

Då höjde jag rösten:

-DET DÄR ÄR FAAN RENT BEDRÄGERI ATT LURA

FOLK MED PRESENTER MM, sen slängde jag på luren...!


Tycker så synd om alla pensionärer & andra som har

svårt att säga nej, dom är ju tyvärr "lätta byten",

för dessa HYENOR till säljare.


Några kommentarer???

Ha en trevlig kväll! // F





-



Av Floorballs - 27 februari 2011 21:30

Tja alla  !!!


Visst är det dyrt på MAX, men inte SÅ dyrt...!


Måste bara berätta en sak som hände mig här om dagen.

Jag skulle bjuda mina tonårsbarn & deras kompisar på

MAX hamburgare.

Vi åkte till Hammarbysjöstad i Sthlm jag hade skrivit en

lista på vilka menyer dom skulle ha.

Vid ett snabbt överslag kom jag fram till ett ca pris på 450kr.

Jag gav min tonåring en 500-lapp & sa att ni kan väl köpa lite dipsåser för det som blir över...(vet att dom gillar dessa)?

Faan tänkte jag, en femhundring "åt skogen" men dom gillar ju MAX så det får väl vara ok.

Då kom "J" spingande till bilen & sa:

-Måste ha ett par hundra till, det räckte inte!

-Men vadå du fick ju en 500-lapp...!

-NEJ, ge mig lite till det fattas till 2 pers..!

-OK, då jag slängde åt honom 200 spänn till.

På vägen hem tittade jag på kvittot, då hade dom köpt 4 STORA FLASKOR med sås...haha!


       


-Men snälla ni kan ju INTE börja med DIPSÅSEN

dessutom i FLASKVIS, tro på faan att inte pengarna

räckte....???

-Men den är ju så god!!!

Åhhh vad har jag gjort för fel i uppfostran tänkte

jag...!!!


Så jag försökta göra en liknelse:

-Tänk att ni ska gå ut ett gäng & grilla korv i skogen...?

Ni har 300kr, det ska räcka till korv, bröd, ketchup, senap,

läsk & om det blir pengar över, räksallad, bostongurka mm...!

(Försökte vara RIKTIGT pedagogisk nu)

-Då kan ni ju INTE börja med RÄKSALLADEN och

BOSTONGURKAN, så att det INTE blir pengar kvar till

korven, ELLER???

-Det skulle ju se ut med en grillfest UTAN korv...haha!

DÅ FÖLL JU MYNTEN NER TILL SLUT....pust!!!


 


OJ, men vi har ju en MASSA dressing hemma, alltid nåt

för närmare 700kr...haha!



Vad menar vi män, EGENTLIGEN...???


 


Frun ringer lite sent på väg hem från jobbet och mannen

svarar:

-JAG HAR SAKNAT DIG, SKYNDA DIG HEM!

(det betyder egentligen)

-Jag kan inte hitta mina sockor, barnen är hungriga &

vi har inget toalett papper...!!!


Är ute med frun som handlar kläder, efter nån timme:

-DU SER JÄTTEBRA UT I DEN DÄR!

(det betyder egentligen)

-Snälla sluta prova alla dessa kläder, jag är hungrig &

fotbollen börjar snart på tv...!!!


Det är lördagseftermiddag och frugan städar hela huset:

-TA DET LITE LUGNT ÄLSKLING, DU ARBETAR FÖR

HÅRT!

(det betyder egentligen)

-Jag kan inte höra matchen på teven om du ska dammsuga

här...!!!


VI SES // F





Av Floorballs - 27 februari 2011 01:00

Tja din "röst" i natten här  !!!


Sitter här med kaffet i handen och kan INTE sova, har

läst runt lite bland olika bloggar...!

Man blir ju skitless på alla som bara skriver om

"kvällens Lets dance" el "kvällens Melodifestival" har

man sett programmet vill man ju slippa "löjliga"

kommentarer överallt, ELLER...???

Har man INTE sett programmet (som jag) för att man

vill slippa "skiten", JA då vill man ju än mindre läsa om

det...haha!

Jag tycker visserligen att melodifestivalen, särskilt

finalen är ok, men INTE alla dessa 100-tals delfinaler

överallt!!!

Nja dags för nåt uppmuntrande nu...!


 

En gammal man kliver sakta på en fullsatt buss,

till sin förskräckelse erbjuder ingen honom nån

plats, så han får stå där med sin käpp!

Bussen svänger och han ramlar omkull.

En nioårig stöddig pojke hånskrattar & säger.

-Om du hade satt en gummigrej längst fram på

din pinne, hade detta INTE hänt...haha!

Då svarade den gamla farbrorn!

-Om din pappa gjort detsamma för knappt tio

år sedan, hade jag haft sittplats nu...haha!

(skrattar bäst som skrattar sist!)



 


Tre kvinnor fikade tillsammans och diskuterade

knep om hur de undvek graviditet.

Den första sa:

-Vi är katoliker så vi använder kondom i smyg!

Den andra sa:

-Vi är oxå katoliker, men vi använder "säkra"

perioder.

Den tredje sa:

Vi me, men vi använder "hink & tefatsmetoden" den

är kanonbra!

-Vad är det för en metod??? Sa tjejerna nyfiket.

-JO, jag är 185 lång & min man är 165 och vi har

alltid sex stående och min man står då på en hink...!

Och när hans ögon blir stora som tefat, sparkar

jag bort hinken...haha!

-Funkar ALLTID perfekt!!!


Nu ska jag (försöka) sova...!


 

Vi ses!

//F







Av Floorballs - 25 februari 2011 19:00

Tja "stammisar" (och ni andra)  !!!


Kvällens ämne:

TANDLÄKARE (av lågprismodell)!


Ja jag vet att det är bra med konkurrens, men att

tex "Dental" i Sthlm (en lågpris tandläkarklinik) ligger

i toppen hos Allmänna Reklamationsnämnden, bland

klagomål...!

-ÄR VÄL KNAPPAST EN SLUMP!!!




 

Hade en kompis som var på en "lågprisklinik" för ett par

år sedan...!

-JO, han gick och hämtade en bok...???

Vilket ashole, för att göra några enkla saker oxå...haha!!!


Och borren han kom med, såg allt annat än "rolig" ut???




 


I flera fall, JO FLERA FALL...har patienterna sett värre

ut än A-lagarna på barkbänkarna....EFTER dom varit

där...haha (vet inget att skratta åt, men kan inte låta bli)!




 


FYFAAN, så här får det INTE gå till...!!!

Än värre var för den stackars saten (synd att det inte var

Hagamannen) som blev IMPOTENT efter att ha varit där!

-HUR FAAN DOM KAN LYCKAS MED SÅNT OXÅ...???




 


Vad gör vi nu åt detta gott folk...???

-Går till en riktig tandläkare!

-JA, JA men hur tar vi hand om dessa skithögar till

"tandläkare"...???

JAG VET...SOM VANLIGT och vi får inte ens nåt

straff...hahaha!!!




 


UT MED PACKET BARA...HAHAHA!!!


TREVLIG HELG (och ni som inte prenumererar ännu hos

bloglovin...Er är det oxå snart skottpengar på...haha!!)!

SES // F

Av Floorballs - 25 februari 2011 06:00

Tja, en "röst" in natten här igen  !!!


Svensk sjukvård!

Jag är så trött på allt gnäll, som gäller den svenska

sjukvården.

Jag tycker att den (för det mesta) är fantastiskt

bra, med mängder av sköterskor & andra, som 

verkligen gör sitt bästa för oss patienters skull!

Sen vet jag förstås. att det finns undantag...tyvärr!


Viktigt dock att använda tekniken på rätt sett, jag har

tex redan löst problemet med alla som lider av

konstant trötthet mm och dessutom till ett

REKORD-BILLIGT pris!!!




 

Och tex förlossningsavdelningen, där dom stressar

fram & tillbaka och inte alltför sällan kan vara skillnaden

mellan liv & död...!
Samtidigt som dom ska lyssna på alla dessa "halv-galna"

pappor med sina "omöjliga frågor"...!

Och hur hjälper man egentligen "Per" som sovit en

stund och plötsligt vaknade upp skrikandes...

-JAG HAR DRABBATS AV GRODAN

-DET ÄR INTE JAG som hm... är pappan "zzzzzzz"

Undrar vad han hade drömt, EGENTLIGEN...???




VI SES SNART IGEN!!!

//F 


Av Floorballs - 23 februari 2011 20:00

Tja alla  !!!


Hoppas ni nappade på erbjudandet om en gratismiddag,

när Felix stog för "fiolerna"...haha!!!

-Annars finns det fler möjligheter imorgon & på fredag.

(se måndagens inlägg)


Mandomsprovet!

Har du träffat en ny kille och är osäker på hans

ärlighet & empati för andra människor...???

-JA, då rekomenderar jag dr Floorballs enkla test!


Hur hanterar han denna situation?

Han är på badstranden och får plötsligt syn på

någon som vinkar efter hjälp & är nära att drunkna!

-Vad gör han?

-Hjälper han en medmänniska i nöd....ELLER???

(titta långsamt på en bild i taget...!)



 

AJAJAJ???

-UT MED FANSKAPET...OMEDELBART!!!


SES SNART IGEN // F





Av Floorballs - 23 februari 2011 04:15

Tja alla  !!!


Varför vill så många män åka till Thailand???

(INTE alla såklart, men många fler än ni tror...!)


 


JO, tyvärr är det INTE för klimatet, maten och

allt annat fint som finns där...!


-UTAN FÖR ALLA HOROR, SOM FINNS DÄR

I ÖVERFLÖD...!!!

-Men snälla det skulle ALDRIG min Erik göra,

han och hans vänner åker bara dit för att bada!

-JAJA...JOJO...dra den där om "rödluvan" oxå...???

Dom här killarna sa nåt liknande till sina fruar...!!!



 

Detta är förjävligt förstås, men kanske ännu värre

är väl alla "snuskgubbar" som åker dit för barnens

skulle!

-NEEEJ, INTE för att hjälpa dom behövande, hemlösa

barnen eller dom som bor på barnhem, TYVÄRR!

"Pedofiljävlarna" är ute efter nåt annat, FYFAAN!!!





Vad gör man då för att lösa detta GIGANTISKA

problem?

-JO,TYVÄRR ÄR DET GIGANTISKT, SORRY!!!


Inte mycket, många poliser i Thailand är ju

korrumperade & prostutionen finns ju överallt!

Man har väl provat med diverse resultatlösa

insatser!


   


Dessutom VET den Thailänka regeringen

att utan horor som lockade, skulle sannolikt turismen

minska avsevärt...?

-Och det vill man ju förstås INTE med tanke på

dom jättlika inkomster detta ger landet!


JO, vad ska man göra då...???

-JAG VET SÅKLART SVARET!!!
(Gissa gärna om ni vill?)


Vi har en fantastisk tillgång i Sverige, en som VET

hur man hanskas med svin som bla går till horor...!

-Vemdå?


Vi hyr ut ELIN såklart...!!!

Hon behöver dessutom INGA vapen...?

-NJA KANSKE INTE "RIKTIGT" SANT, MEN...HAHAHA!



 

Så var försiktiga med att släppa pojkvännerna dit,

SÄRSKILT om dom åker med kompisar...!!!


Nu är jag trött, så jag avrundar här...men som vanligt:

-I will be back...!!!

 


SES!

//F





Av Floorballs - 21 februari 2011 17:45

Tja alla stammisar  !!!


Ni är bäst, därför förtjänar ni ett riktigt bra tips, nu

några dagar innan lön, när plånboken "skriker"...!!!

Felix www.felix.se delar ut 1.000st GRATIS-kuponger,

VARJE dag denna vecka med START kl 1230!


Kupongerna ger dig en helt GRATIS matpaj i family-

size värde 60-70kr/st, gå in på sidan och följ bara

instruktionerna...!

INGA kostiga krav eller dyl!
Är du smart så fixar du flera förstås, en till varje

mobiltele nummer är möjligt!

Psst jag fixade 6st idag...(säg inget)så nu blir det

PAJ tills magen PAJAR...


 

KOM IGEN NU, gå in på www.felix.se

-HÄR SKALL KÄKAS GRATIS, SÅ DET SÅ...!!!


Ha det kanonbra!!!

//F



*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Skapa flashcards