Alla inlägg under januari 2011

Av Floorballs - 16 januari 2011 05:40

Tja  

 

Ni som följt min blogg har kanske märkt att den bla inriktar sig på  

 

Tips om hur man kan tjäna extra pengar snabbt.

 

Tips om hur du lånar pengar snabbt.

 

Tips om hur du (alltid lagligt) skaffar fram pengar snabbt.

 

 

 

Tråkigt att pengar ska styra våra liv så mycket, men tyvärr är dom nödvändiga i livet  för oss alla!

Ibland måste man låna pengar, men försök undvika detta om du kan!

Det är förstås stor skillnad på om du är 15år eller 50år gammal, men jag ska försöka hjälpa alla oavsett ålder....!

 

Kommer självklart skriva om andra saker också... kom gärna med synpunkter & förslag, jag svarar ALLTID så fort jag hinner förstås 

Här följer några bra tips till dig eller dina barn (eller andra du känner)! 

 

När jag & min kompis var 15-21år och inte ville låna pengar, tjänade vi egna pengar bla så här  

 

Vi satte upp lappar och erbjöd "snöskottning" av parkeringsplatser för 30kr

 

Vi tjänade "massor" med pengar på detta...!

 

Vi erbjöd också att hjälpa grannar med att "åka till affären" och handla åt dom för 25kr

  

Vi tjänade "en hel del" pengar på detta, särskilt pensionärer ville ha hjälp på vintern...!

 

Vi tog in beställningar på färskt "frukostbröd" som vi hämtade på ett bageri och levererade hem till dörren på söndagar för 5kr extra per påse.

  

  Låna några hundralappar i "startkapital" så att ni slipper ta betalt i förskott (folk kan bli misstänksamma då).

Detta tjänade vi "massor" med pengar på.

 

Så försök att slippa låna pengar om det inte är nödvänigt...?

 

SES SNART // Floorballs

 

Av Floorballs - 15 januari 2011 23:21

Tjena!

 

Mina tispförslag denna vecka var UR-KASSA (ynka 4-rätt på båda systemförslagen)...!

  

Omgående BÄTTRING utlovas nästa vecka...!

 

SES! // Floorballs 

Av Floorballs - 15 januari 2011 15:42

Tja!

 

 Är du pank   eller nästan helt pank efter jul & nyår 

Trött på att höra tjat från anhöriga  

 

-Ja sa ju att du inte skulle köpa så dyra julklappar...?

 

-Sluta äta snabbmat.. har jag ju sagt..?

 

-Var du tvugnen att köpa ny mobil, den gamla hade dugit några år till...?

 

-Köp mjöl & baka själv, det fick allt vi göra i din ålder...?

 

Bla..bla..bla  ...man blir ju tokig av allt tjat...  

Ja du är knappast ensam, men det är väl en mindre tröst, men här följer några tips & råd hur du snabbt kan lösa dig ur knipan!

 

        

 

 

1) Leta efter gamla presentkort du fått, köp nåt för dessa & lämna tillbaka varorna samma dag på "öppet köp" och begär pengar tillbaka!

  

 

 

2) Återlämna en oanvänd julklapp till butiken, var extra trevlig mot personalen, så kan det faktiskt fungera även om du inte har kvittot kvar!

  

 

 

3) Leta efter gammalt "skrotguld" hemma i lådorna, tex traiga halsband, armband mm, åk och sälj dessa nästan alla guldbutiker köper till högt pris!

  

 

 

4) Ring en släkting eller vän du inte träffat på länge och "bjud över dig själv" på middag, ett bra sätt att äta gratis på (och kanske få med sig några rester hem)!

        

 

 

5) Besök en Pantbank, finns  nästan alla storstäder och lånar ut pengar til dig direkt mot tex guld & silver-smycken el andra föremål, sök på www.google.se efter "pantbank"!

  

 

 

6) Om du inte hittar en lösning, ansök om ett snabblån, kostar visseligen en del men kan vara ett alternativ om inget annan funkar, då du får pengarna samma dag (se reklam i högerspalten)!

  

 

 

Kämpa på nu och håll ut  snart kommer lönen, barnbidraget mm... och då är vi "back in business" 

          

Ibland får man "svälja stoltheten" och låna lite pengar, även om det känns lite jobbigt..? För att vara helt utan pengar till mat, cigaretter & snus..är ännu jobbigare 

 

Men det skulle sitta fint med en pokervinst eller liknande nu...!

 

 Vi hörs // Floorballs

 

 

 

Av Floorballs - 14 januari 2011 14:24

Tjena  

 

Påminner om den GRATIS POKERTURNERING FÖR NYBÖRJARE, DVS DU BEHÖVER ALDRIG HA SPELAT FÖRUT???

OBS! 18-års gräns  

 Denna kommer hållas, antingen sista sönd i februari eller sista sönd i mars!!!

  

Kopia ur tidigare inlägg:

                                                  




Jag kommer att anordna en GRATISTURNERING hos Full Tillt Poker, denna kostar INGENTING och det finns inga "DOLDA KRAV" eller andra KONSTIGHETER....???

Det kommer att ligga   150 USD (drygt 1000kr) i prispotten  

Det ända jag ber om är att ni länkar till min sida,  http://cashtips.bloggplatsen.se/

från din Blogg eller Facebook sida, eller vad du nu har...!

och att ni öppnar konto hos Full Tillt Poker   via min sida utan några krav...(klicka på "Full Tillt Poker rutan, längst upp till höger), Full Tillt Poker ger dig dessutom 100% bonus upp till 600 USD (drygt 4000kr), INTE ILLA  ???

                         


 

Ni som vill vara med behöver en kod av mig då denna turnering endast är för er som besöker min sida (INGA POKERPROFFS   eller andra utifrån).

Anmäl intresse genom att ställa en fråga till mig,eller maila mig, se mail i högerspalten.

Där uppger ni ert "användarnamn" som ni skapat hos FULL TILLT POKER enl länken ovan.

  

 

Ha en trevlig helg & glöm inte att följa mina V75 travtips (se tidigare inlägg) till lördag (15/1)   

 

//Floorballs

Av Floorballs - 14 januari 2011 07:15

Tja 

Jag har klurat en hel del på veckans travtips och till slut...kommit fram till en lösning, hoppas jag...  

Hör gärna av er med synpunkter?

 

Veckans Travtips V75!

        

 

Det ser svårlöst ut påförhand med många svaga favoriter, BRA då kan det bli hög utdelning  och det gillar VI  !

 

Stora Systemet (6.300kr)

 

Avd 1) 2,3,5,6,8,11  (res: 7-10)

Avd 2) 2,3,6,8,14,15 (res: 4-13)

Avd 3) 1,2,3,4,6,7,8 (res: 10-11)

Avd 4) 1,2,4,9,11 (res: 6-10)

Avd 5) 2,3,6,7,10 (res: 1-5)

Avd 6) 3 (res: 1-5)

Avd 7) 5,9 (res: 12-14)

 

Spiken:   JEALOUS BROLINE häst nr: 3 (Avd 6)

 

 

Lilla Systemet (432kr)

 

Avd 1) 2,3,5,6,8,11 (res: 7-10)

Avd 2) 2,3,6,8,14,15 (res:4-13)

Avd 3) 1,4 (res: 8-6)

Avd 4) 4 (res: 1-9)

Avd 5) 2,3,6,10 (7-1)

Avd 6) 1,2,3 (res: 5-4)

Avd 7) 5 (9-14) 

Spikarna:   TURBO DAYLIGHT häst nr:4 (Avd 4) & COVINGTON ÅS häst nr:5 (Avd 6)

 

 

Lycka till och hoppas ni följer tipsen???

Fick tyvärr ett negativt besked av Micke Nybrink...   han får inte delta pga kontrakt med TV4...SYND...hoppas han ändrar sig...?

 

//Floorballs

 

 

Av Floorballs - 13 januari 2011 09:09

Tja  

 

Tänkte berätta lite om hur lätt det är att börja lira poker på nätet...neeej tänker någon...ooh vad jobbigt....pust, pust..SNÄLLA sluuuta inte läsa...!

 

Man behöver faktiskt inte vara nått "mattegeni" eller nån "spelgalen datanörd" för att öppna konto och börja lira....!

 

Jag har lirat i drygt ett år och det har väl gått "hyffsat"...men det är ett bra sätt att koppla av på tex om man inte kan sova...man kan ju dessutom vinna lite deg oxå, vilket aldrig är fel....???

Det är faktiskt inte alls svårt att lyckas hyffsat, man behöver inte alls lära sig en massa procentsatser, statiskik och annan "skitinfo" för att kunna spela....och ibland lyckas  

 

Kommer att berätta mer enkla tips om vad man ska tänka på när man börjar lira...inom kort...!

Jag kommer att anordna en GRATISTURNERING hos Full Tillt Poker, denna kostar INGENTING och det finns inga "DOLDA KRAV" eller andra KONSTIGHETER....???

Det kommer att ligga   150 USD (drygt 1000kr) i prispotten  

Det ända jag ber om är att ni länkar till min sida,  http://cashtips.bloggplatsen.se/

från din Blogg eller Facebook sida, eller vad du nu har...!

och att ni öppnar konto hos Full Tillt Poker   via min sida utan några krav...(klicka på "Full Tillt Poker rutan, längst upp till höger), Full Tillt Poker ger dig dessutom 100% bonus upp till 600 USD (drygt 4000kr), INTE ILLA  ???

   

Av Floorballs - 12 januari 2011 17:30

Tja  


Idag tänkte jag snacka lite om Travstatistik V75.


Ooh vad tråkigt & trist tänker en del, men neeej detta är ingen lååångt utlägg om en massa sifferstatistik, utan tips på några enkla knep att tänka på när du tippar.

Oavset om du tippar själv eller med en "Harry boy" (välj ALLTID en sk Spik Harry istället den är mkt bättre).

  



Många känner inte till tex att häst nummer 5 vinner flest lopp (följd av häst nummer 2, faktiskt) när sk bilstart används, vilket det görs ganska ofta.

När det gäller den andra startmetoden (det finns bara två) sk voltstart används, vinner häst nummer 1 flest lopp följd av häst nummer 6.


Ok varför är det nu så då...jo som kanske några av er vet vinns väldigt många lopp från ledningen, lååångt mer än var tredje lopp faktiskt...!

Det är ju förstås en fördel för ledarhästen då den har kortast till mål..HEHEHE tänker ni...jo det stämmer förstås, dessutom är travbanan oval och sträckan till mål blir ju kortare förstås...!


Totalt sett (alla lopp inräknade) oavsett "voltstart" el "bilstart" vinns nästan hälften av alla V75 lopp, av hästarna 1,2,5 &6...


Så ska ni tippa på V75, så glöm inte hästarna enl ovan.....?


Idag mailade jag Micke Nybrink (för dom som inte vet, en travjournalist känd från bla tv & tidningar)

  

och utmanade honom på V75 tips här på sidan....vi får se om han (VÅGAR  ... HEHEHE) svarar...????

Det vore förstås kul och så dåååålig är han förstås inte, faktiskt bra att han ofta "sticker ut hakan lite"...!


Hörs snart igen.....  


//Floorballs




Av Floorballs - 11 januari 2011 20:04

Tja  

 

Torsd el fred VARJE vecka kommer jag lägga upp "Veckans V75-tips", DD-tips mm, inför lördagen, KOLLA gärna in dessa..?

-Micke Nybrink   kan slänga sig i väggen...!

 

-Travtjänsten   är visserligen ok, men "kostar mer än det smakar"..!

 

Mina tips är GRATIS..och "GRATIS E JU GODAST"..ELLER...??

Ni får väl bedömma kvaliteten själva, men jag har följt travet sedan jag var 13 år (tippade då med min morbror för 30kr i veckan...NÅGOT..MER NU..HHEHE) och garanterar tips om "sticker ut"!

Klicka gärna in på mina reklamlänkar/banners (under fråge-rutan), där finns ett och annat KLIPP, KOLLA SJÄLV...???

 

Ha det // Floorballs

 

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards