Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

TIPS OM ATT LETA GULD

Av Floorballs - 18 januari 2011 20:42

Guldvaskning!

 

 

Tja  !

 

-JO ni hörde rätt.....nu tänkte jag berätta om hur man 100% säkert hittar GULD i Sverige      På RIKTIGT 

 

Det var en kall höstdag i oktober 2004, jag hörde nån "mumla" om att han vaskat guld på riktigt.

 

Jag frågade:

 

-Stämmer detta verkligen, HEHEHE?

-Inte kan man väl vaska 21 Karats guld i Sverige, eller?

 

Jodå, svarade han, deras familj 2 vuxna & 2 barn 9år resp 11år, hade minsann hittat totalt 5,5 gram rent guld (21K) på 4 timmars tid!

 

Jag blev nyfiken och han berättade ingående om resan från Sthlm ner till Vetlanda....!

 

OJ tänkte jag detta skall jag göra med mina barn nästa år, jag skrev en notering i almenackan.

  

 

Arpril året därpå ringe jag ner till Rolf Guldström (JO han heter så) se bild:

  

 

Vi bokade in första lördagen i maj 1st vuxen & 3st barn (mina 2 + en grannkompis 10år resp 12 år gamla).

 

Barnen var på helspänn och kvällen innan (fredag) packade vi ner matsäck & varma kläder.

Vi startade resan tidigt, kl 0530  

och var framme i ädelfors kl 0930!

 

Rolf tog emot oss, visade oss runt och sedan började guldletandet.

  

Han istruerade alla och garanterade att samtliga skulle hitta guldkorn i mängder.

 

Jag var väl lite orolig för den minsta, om han skulle klara av och hålla fokus, men det var inga problem....!

Tänkt dig synen av barn i den åldern som hittar flera hundra guldkorn per man     

 

dom blir INTE trötta i första taget.....däremot deras pappa  

Som många vaskningar senare fick tjata:

-Nu måste vi åka hem  

 

Rolf & co samlade ihop alla guldkorn   

 

och la dom i 5st glasrör (se bild) som alla fick med sig hem.

Dessutom fick vi med en dvd-film och lite smått & gott.

 

Jag måste säga att allt var väldigt proffesionellt arrangerat av personalen.

Vi fick all den hjälp vi behöver  

 

Sen åkte vi hem till Sthlm igen  

Denna resa har vi gjort om flera gånger och den passar för både endast vuxna & vuxna med barn.

 

Om man åker med äldre barn så finns det möjligheter att gå in i guldgruvan!

Tillsammans med en guide (vanligtvis Rolf), detta måste dock specialbokas!

 

Jag har idag talat med Rolf och fått möjlighet att exklusivt ge er som läser denna blogg, 10% rabatt (uppge kod cashtips.bloggplatsen.se).

 

Deras hemsida:

 

www.guldvaskning.se

 

tel: 0383-460000

 

OBS! Lösen "cashtipsblogg" 10% off.

 

 

 

Jag rekomenderar verkligen detta  

 

 

 

HA DET KANON // Floorballs

glöm inte att följa denna blogg på:

via bloglovin (www.bloglovin.se)

 

 
 
Elin

Elin

19 januari 2011 16:11

Fin blogg! Titta gärna in på min &kommentera:D

http://knawsiigt.bloggplatsen.se

Floorballs

19 januari 2011 16:24

Tja!

Tack för berömmet!
Försöker ha lite bredd, därför pendlar tipsen av alla möjliga slag...!
LOVAR att kolla in din mail strax!
Ha det bra.
//Floorballs

 
oddsfantasten

oddsfantasten

19 januari 2011 16:50

Vaskat guld har man ju gjort som barn!

http://oddsfantasten.blogg.se

Floorballs

19 januari 2011 17:02

Hej!
Jag vaskade också GULD som barn....på Legoland i Danmark, dom var gjorda av plast.....HEHEHE!

//Floorballs

 
Zitten

Zitten

19 januari 2011 18:39

Intressant blogg :)

http://conclusion.bloggplatsen.se

Floorballs

19 januari 2011 20:04

Tja!

Man tackar så mycket:-)
Skall förstås kolla in din snarast!
Ha det bra!

//Florballs

 
Natta

Natta

19 januari 2011 20:25

HAHAHHA
är det sant? XD
man kan väl inte hitta guld i sverige

http://deliciouscookie.bloggplatsen.se

Floorballs

19 januari 2011 20:40

Hej!

Kul att du läste?
Jag LOVAR TILL 100% att det är sant!
Men det kommer snart mera...promis!
Ha det nice!

//Florballs

 
Zitten

Zitten

19 januari 2011 22:17

Hej:)
Tack så mycket :)
Om du kollar min meny så har jag en där det står besökslista.. klicka på länken och fyll i din adress där så finns du med sen :)
Ha de gott ^^

http://conclusion.bloggplatsen.se

Floorballs

19 januari 2011 22:47

Hej igen Zitten!
Jag fylde i på din blógg, vilket nice system med kontakter / länkar!
Hur installerar jag ett likadant?
Menade verkligen det jag sa om din blogg:
-Verkligen bra!

 
Ingen bild

Martin

28 maj 2011 06:26

Strålande bra tips, tack!
Dit ska vi minsann åka.

/M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards