Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Tips om att handla gratis!

Av Floorballs - 26 januari 2011 22:18

Tja ett "tips i natten här"  


Vet ni va som är så bra med att blogga?


-JO, man skriver om vad f--n man vill...hehe  


Idag tänkte jag "snacka lite" om mataffärer

& deras j--la bonuskort...!

Men vi lättar väl först upp stämningen lite

med en (rolig) fråga..!


-Vet ni varför tv-serien Hulken, slog igenom

i ALLA länder UTOM i Norge???


 



-JO, därför alla GICK... när det blev GRÖN

gubbe...hehehe!!!


 


JA,JA, JA... men lite kul ändå, var det väl...?


Nu lite seriöst.

Jag är så jä-la trött på alla dessa medlemskort

som de olika butikskjedjorna "tvingar" på oss!

Ica, Coop, VI mm, man blir så less...!


Dessutom kostar det massor med pengar!
Och vem får betala?


-JO, vi KUNDER såklart...!


Var inne på ICA-Maxi häromdagen, när jag

kom fram till kassan & hade betalt, såg jag

på kvittot "Bravo" apelsin juice 2st för 39kr).


-Men var det inte 2st för 20kr i extra-pris,

sa jag till kassörskan...???


-NJA, gällen ENDAST vid självscannings-

köp...så tyvärr blir det VANLIGT pris

för dig!


F--n man "ruttnar" ju på sånt, visserligen

fanns det väl nån notis om detta i Maxi-

bladet, men ändå...!!!


Och tro på f--n jag hittar även en annan

vara som är "fel pris"...???


-NJA, gäller ENDAST med ICA-kort...

har ni hört det förr...!!!


Jag hade förstås glömt "dra kortet"...!!!


 


Här är mitt "hämd förslag" hur vi på ett

lagligt sätt, kan slå tillbaka:


Åk till affären, gå till grönsaksdisken &

kolla priset på tex morötter!




 







Låt säga att dom kostar 4:99kr per kg.

Köp exakt 99gr,el något mindre

inkl påsen, det blir 49 öre...!


Med dagens system, då belopp rundas

upp el ner, dvs 49öre=0kr på kvittot...


-Blir det gratis, så du kan lugnt vandra

ut ur butiken med lite morötter på "fickan"!


HEHEHE... där FICK dom allt...!!!


Vi ses väl snart igen, glöm inte att

prenumerera på bloggen???


Ha det kanon // F






 
 
natalie

natalie

26 januari 2011 23:44

Asså seriöst..jag trodde aldrig din blogg skulle vara så awesome !, för jag bara klickade på en random länk och sen kom jag hit, men wow...:D diggar den verkligen och du/ni har rolig humor!! HAHHAHA
naaajs!

http://deliciouscookie.bloggplatsen.se

Floorballs

26 januari 2011 23:50

Thanks!!!
Blir grymt glad för berömmet, TACK!!!
Meningen med min blogg är att man
ska kunna både få seriösa tips &
kunna skratta lite.
Ibland behöver man slippa tänka på
"allt j-vla skit" runt omkring en..!
Tispa gärna om bloggen?
Ha det kanon // F

 
KAJSA.

KAJSA.

27 januari 2011 19:15

Norgehistorien var något av det roligaste jag läst.
Dålig humor?
Yes indeed.

http://atasteofarmageddon.blogspot.com

Floorballs

27 januari 2011 20:17

Tack Kajsa!
Nu räknar jag med att
du följer bloggen...väl??
Ha det bra!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards