Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Ibland måste man våga säga vad man tycker!

Av Floorballs - 30 januari 2011 09:00

Tja alla, I´m back  !!!


Tänte berätta en sak som hände för

länge...länge sen!

(f--n vad gammal jag plötsligt känner mig...)


 



VÅR TRÄSLÖJDSLÄRARE!!


Jag gick i 4:e klass, då är man väl typ

10-år...VA?

Vi hade vår dubbeltimme i träslöjd, vår

lärare var sträng & ökänd på hela skolan!

INGEN gillade honom, förutom han själv,

förstås.

Inget illa ment om Österikare, men han

var därifrån & talade med kraftig brytning.


Den här dagen skulle vi göra en fågelholk

eller "faagelhiisen" som han sa!

 


Den skulle göras ORDENTLIGT & både

limmas och spikas.

-Inget j-vla fusk nu, för då j-vlar...sa han!!!

Okey det vara bara att börja såga & spika...!


När ungefär halva lektionen var färdig,

hade "Peter" (en duktig kille i klassen som

ofta spikade hemma i sin pappas garage),

gjort sin holk färdigt, vi andra "dödliga" hade

knappt börjat.


Han gick fram till "läraren" och visade upp

sin holk, lite stollt...!

-VA f--n har du gjort...den kan inte vara

färdig redan, röt han till!!!


-JO, sa Peter


-I he--vete att den är, du har FUSKAT,

och då håller den INTE, sa han


-Nej, ja har inte fuskat med gråtande röst  


Titta här hur dåligt den håller när man fuskar,

han börjar banka den i bordet...den håller

dock...

Då lägger han ner den på golvet & hoppar på

den...tänk själv en 120kg galen Österikare

hoppandes på en liten holk...det klart den

gick sönder...HÄR SER DU DÅLIGT DEN HÖLL!


-Du får kvarsittning idag, röt han till och

visade ut Peter ur träslöjdssalen!


DÅ kunde jag inte hålla mig längre...så

jag räckte upp handen och sa:


-Vet du vad vi kallar dig???


-Nej


-JO, vi kallar dig "TRÄHITLER" för du har

så lite vett i skallen, där finns bara SPÅN...!!


 


Det skulle jag förstås INTE sagt, han sprang

fram till mig och "lyfte ut mig i nackhåren"

och slänge ut mig ur klassrummet...f--n va

ont det gjorde...men det kändes ändå skönt

att få säga vad man tyckte...!

Denna händelse skojade vi sedan om i åratal i

klassen...!!!


Ha det kanon! // F


















 
 
kadavro

kadavro

30 januari 2011 10:34

Verkar vara en tradition att träslöjdsläraren ska vara hårdaste aset och kallas för trähitler. Alla jag pratat med om träslöjd har haft en sådan lärare. Helt surealistiskt egentligen.

http://kadavro.bloggplatsen.se

Floorballs

30 januari 2011 13:59

Tja!
Det verkar f--n som ALLA haft en idiot till
träslöjdslärare...???
Dessutom tydligen flera från Österike...konstigt nog???
Vi ses!
//F

 
sugarbite

sugarbite

30 januari 2011 11:50

:D det låter som våran träslöjdslärare han hette Ferenc och kommer också från Österrike xD och han är också jättesträng.. Ni kanske hade samma som vi :D för han är typ 55 år just nu..

http://sugarbite.bloggplatsen.se

Floorballs

30 januari 2011 13:55

Ven vet...de kanske är HAN eller
hans brorsa???
Ha det bra!
//F

 
Anna

Anna

30 januari 2011 13:57

Fin blogg!

http://www.smurff.blogg.se

Floorballs

30 januari 2011 14:00

Hej & tack för berömmet!!!
Ska självklart kolla in din:-)
Ha det nice!
//F

 
:D

:D

30 januari 2011 15:04

WOHOO okej
ska testa :D

http://deliciouscookie.bloggplatsen.se

Floorballs

30 januari 2011 15:11

NICE Baby!
Vi ses!
//F

 
Rebecka

Rebecka

31 januari 2011 23:51

Hahah jag kunde riktigt se det där framför mig xD
väldigt bra blogg du har förresten ;D

http://reebokia.bloggplatsen.se

Floorballs

1 februari 2011 00:11

TACK för berömmet!
Hoppas du blir "stammis", ska självklart
kolla din oxå.
Ha det NICE!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards