Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Tips om att akta sig för snuskiga pizzerior!

Av Floorballs - 31 januari 2011 04:26

Tja alla stammisar (& ni andra oxå...)  !


Nattens ämne:

SNUSKIGA PIZZERIOR...(fy f--n)  !!!


 


Häromveckan besökte jag en pizzeria för

första gången, strax söder om Sthlm.


-JAJA, vet att de inte är nyttigt, men ibland

blir man bara så j-vla sugen...skit oxå!


Beställde en räkpizza med lök.

-Det blir 10kr extra för löken, sa bagaren.

-Okey då, men varför då? sa jag

-Löken kostar 10 kronor extra, ingår inte!

-Men då kan jag lika gärna beställa: räkor,

champ & lök pizzan till samma pris,

minus champinjonerna (hänger ni med?).

-Ok då din snåljåp sa han (han sa verkligen det).


Så asdumt med alla dessa "löjliga" pizzanamn,

bättre att beställa det man vill ha på pizzan, DIREKT!


Men jag kände väl att det var ingen ide att klaga

mer, då han redan var lite sur nu när jag "blåst"

honom på den extra 10:an...hahaha rätt åt

honom!!!

 


Jag sätter mig ner och börjar dricka min läsk

& småläser nån gammal blaska.

Då ser jag till min stora förskräckelse...!!!

-Pizzabagaren stoppar in handen i brallan &

kliar sig på "ni vet vad"...ordentligt oxå!!!

-Tror ni han gick och tvättade händerna?

-NIX!

Han tar betalt av en kund & ger henne växel,

sen fortsätter han baka, UTAN några tvättade

händer.


F--n tänker jag inom mig, först kliar han sig

innanför kalsongerna, sen tar i en massa mynt

& gud vet vilka som hållt i dom innan...???


Jag samlar lite mod och går fram till honom.

-Ursäkta jag har ångrat mig, tappade just

aptiten, sa jag lite snällt

-Nej det går inte, jag har redan börjat baka din.

Jag blev förbannad och sa en gång till:

-Jag vill INTE ha den där pizzan och jag kommer

ALDRIG hit igen!!!


 


-Du var den mest otrevliga kund jag haft, sa han.

Jag "kokade" inombords och insåg att några cash

tillbaka kan jag glömma, då lär man få hela släkten

efter sig...!

Men jag sa iaf:

-Se till att tvätta händerna i fortsättningen,

annars lär ni inte bli långvariga i pizza-branschen!

-Stick din j-vel & kom inte tillbaka sa han då.


Jag var ändå rätt nöjd när jag gick därifrån,

men tänk på vad alla snusk-pizzabagare gör...?

-När vi kunder INTE ser...!

Hoppas ni INTE tappade pizza-aptiten nu?

Eller föresten hoppas det...då blir vi hälsosammare

och mår bättre, ALLIHOPA...!!!


 


Ha det NICE!

//F








 
 
Natta

Natta

31 januari 2011 07:31

Åhh FYYY!!
Vad äckligt! :O Jag tappade dock aptiten, fast äter typ aldrig pizza ändå .. så ja :P
Iaf.. du får ha en AWESOME dag idag, :D WIIIHOOO
ha det bra (:

http://deliciouscookie.bloggplatsen.se

Floorballs

31 januari 2011 09:48

Fast det är kanke bra
att man tappar aptiten, jag
skulle behöva klippa ett par
kg...!
//F

 
Sandra

Sandra

31 januari 2011 19:07

Fy vad äckligt!! Hoppas att dom inte gör så här där jag bor :S Haha, nu kändes pizza inte lika gott längre :P Det skulle förresten vara väldigt snällt, om du ville gå in på min blogg och kommentera :)

http://www.saandrizz.bloggplatsen.se

Floorballs

31 januari 2011 20:44

Håller med dig 100%!
Om dom INTE tvättar händerna efter
dom hanskas med mynt el svarat i deras
telefon,troligen miljoner bakterier
där oxå...SNUSKIGT VÄRRE!!!
Ska givetvis kolla din blogg.
Ha det // F

 
Sandra

Sandra

3 februari 2011 12:53

Ååh herregud vad äckligt... de måste va noggranna med sånt! Hur ska man veta vad de gör?

Klart ja vill att du länkar till bloggen ;). Jättekul att du gillade den! Ja kan länka in dig med.:)


Sandra

http://scenbloggen.com/sandramagnusson

Floorballs

3 februari 2011 13:23

Hej!
Jag tycker att man skall säga ifrån
om samma person tar betalt och sen
börjar baka pizza UTAN att tvätta
händerna.
Det finns fruktansvärt mkt bakterier
på mynt...!
Sen får man väl titta runt o bilda
sig en uppfattning om renligheten på
stället!
Nice med länkning!
Jag är förstås med, då din blogg
är mkt bra!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards