Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Gamlingar har inget i trafiken att göra!

Av Floorballs - 31 januari 2011 21:29

Tjaba  (glöm INTE att jag bytt adress till:

www.cashtips.se)!


Ikväll blir ämnet: GAMLINGAR PÅ VÄGARNA???


Jag vet att detta är ett känsligt ämne, men

det är helt orimligt, att en 92-årig åldring som

INTE kört bil på 30-år när som helst kan sätta

sig bakom ratten....och köra iväg???

-Skulle ni våga åka me...INTE jag, iaf!!!



 

-För så ser nämligen reglerna ut idag!

Vi ska självklart vara mån om våra gamla,

men på VÄGARNA har dom INTE att göra!


I augusti förra året hjälpe jag en åldring i

80-års åldern ut ur sin total-kvaddade bil...!

-Hon hade kört i diket, mitt på dagen, i fint

väder, på en RAKSTRÄCKA...ajajaj.

-NEEJ, det finns faktisk lämpligare fordon

för dessa äldre människor:


 

-Kan dom INTE hålla sig till dessa...???


Gång på gång har ett bra förslag diskuterats

av politikerna, nämligen att alla över 65-år

ska få göra ett "körkortstest" var femte år.

-BRA tycker jag!

Men INTE P.R.O (pensionärernas

riksorganisation).

-Tro på f--n det!

Att dom sk få bestämma en sån sak, är lika dumt

som att fråga alla "alkisar" om spriten borde va

GRATIS...???

-Vilket svar tror ni vi får då...hahaha???


 



NEEJ, ett körkort är inget "leksaks-kort" som man

kan köpa på ICA...ELLER???



 



Och vet ni det största SKÄMTET, alla som tog

körkort före mitten på 1970-talet, får sätta

sig på en motorcykel oxå...fullständigt åt

skogen det me...???


Kom gärna med kommentarer?

Ha det kanon!

//F








 
 
Catarina

Catarina

1 februari 2011 08:50

Haha.. håller faktiskt med. Det är lite läskigt om man tänker efter med "äldre" som kör bil. Visste, vissa kör riktigt bra men det skulle ju vara bra om det fanns sådana "körtester" iallafall. Alla kanske inte är lämpliga bilförare.

http://catilous.com

Floorballs

1 februari 2011 08:58

Hej!
Bra åsikt, självklart skall dom som
är friska & krya, kunna fortsätta köra
bil hur länge dom vill:-)
Ha det bra!
//F

 
Ingen bild

etthundratillsjuttio

1 februari 2011 12:28

Bra skrivet! Absolut ska de som är friska och krya få köra bil. Där skon klämmer tror jag är för att många kanske vet att de inte skulle klara ett sådant test vart 5:e år.

Floorballs

1 februari 2011 12:29

Tja!
Håller med! // F

 
anna

anna

1 februari 2011 16:26

Heej asa bra blogg!
Jag håller med dom gammla och sinila kan ju köra på vem som hellst när dom kommer åkande antigen i snigel fart eller i 190! Fast i snigel fart kör dom nog inte på någon men gör stopp på vägen!!!

http://biet

Floorballs

1 februari 2011 17:45

Hej & tack för att du
håller med:-)
Ha det bra!
//F

 
Lela

Lela

1 februari 2011 20:27

Hej! Haha sjukt bra blogg, håller med dig helt & hållet :) Kommer fortsätta läsa (;

http://mihaela.bloggplatsen.se

Floorballs

1 februari 2011 20:40

Tack för berömmet!
Du kommer INTE bli besviken...!
Ska såklart kolla din strax!
Ha det bra!
//F

 
Milla

Milla

2 februari 2011 22:46

Usch, sånna finns det rent för många av. Själv jobbar jag som bilmekaniker och ser rent för ofta "Gösta 95" kliva ur sin bil för att sedan stappla fram med käppen över gårdsplanen (det brukar väl ta sådär 10 minuter) och gårdsplanen är inte stor.
Tänk då reaktionstiden på honom i trafiken(antagligen mellan 30min och 14dagar) Hehe.
Men ofta kör de äldre gamla bilar och dom är lätta att dömma ut inför besiktining och då bestämmer de sig i regel för att skrota den och inte skaffa någon ny (thank god) =P

http://www.mizzmilla.bloggagratis.se

Floorballs

3 februari 2011 02:19

Tja!
HAHAHA!
Mkt intressant svar:-)
Ha det bra!
//F

 
ann-mitt-i-livet

ann-mitt-i-livet

5 februari 2011 20:08

När du skriver om det här ämnet kommer jag att tänka på en gammal granne till mig. Han var ca 80-90 år och kunde inte gå utan två kryckor. Det läbbigaste var att han inte kunde vrida på huvudet samt att han behövde hjälp in i bilen. Tror han var stelopererad!!! Han ryade och skrek åt sin fru (båda vägde ca 100 kg och kunde inte röra sig) att hon skulle lägga kryckorna i baksätet och sen började showen;) ALLA i området som hade sin bil inom 100 meter från hans bil satt med andan i halsgropen och med händerna framför ögonen. Han hade en stor gammal dieselmercedes som var automat. Han backade och gasade järnet, tvärnitade, gasade fram, nitade 1 millimeter el 2 meter från den stackars bil som stod närmast....osv.
Åkte efter honom en gång och han körde svajigt och ryckigt, från 30-70 km på en 50 väg.
Så jag håller med om att from 65 års ålder ska ALLA göra körtester. Och där tycker jag att läkare som har äldre patienter, tex husläkare ska kunna gå in och ta bort körkortet om de märker att de är virriga, ser dåligt, taskigt hjärta mm. Det kan ju inte vara nåt större problem anser jag. Många äldre riskerar andras liv när de är ute och kör.
Men en annan grupp bilförare som oxå ska kamma till sig är Småbarnsföräldrar (oftast mammor) de pratar i tfn, letar efter nappen som ramlat ner på golvet, gullar med lilla bebben och skakar nappflaskan samtidigt som de rattar bilen;) Ok, lite överdrivet men en del kör som dårar!!
Tänk vad jag är bra;)))) Hahaha!!!
Bra att du tog upp detta ämne!! Bra blogg!!! Och jag tar gärna emot hjälp ang reklam! Asbra tips!! Ha det så bra/ Ann

http://http/ann-mitt-i-livet.bloggplatsen.se

Floorballs

5 februari 2011 20:47

Hej!
Vilket kanonbra svar...!
Antar att jag ska tolka
det som att du röstat på
detta inlägg, eller?
Ha det superbra!
//F

 
ann-mitt-i-livet

ann-mitt-i-livet

6 februari 2011 18:25

Tjabatjena!
Klart jag lägger min röst på inlägg om äldre läbbiga bilförare;)haha.. Fast jag blev lite splittrad mellan gamlingar i bil och Mc Donalds skräpmat!!! Värsta jag vet när jag ser överviktiga barn!! Föräldrar som göder sina barn med skräpmat och halvfabrikat som tex färdiga mamma scans slaktavfallsköttbullar, Billys Panpizza/pirog mm
Ok, nån gång kanske men inte varje vecka för det är bara skräp och socker i maten....
Fasen, nu blir jag tveksam...... Jag vill rösta på båda;) Men det får man ju inte!! Nej, jag lägger min röst på.....Trumvirvel...... Gamlingar i bil, så får det bli.. Nu ska jag rösta:D
Ha det bäst! Ann

http://http/ann-mitt-i-livet.bloggplatsen.se

Floorballs

6 februari 2011 18:27

Hej & tack för din röst!
Ha det jättebra!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards