Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Halv-vegeterian!

Av Floorballs - 3 februari 2011 21:15

Tja igen  !!!


En sak som jag inte tidigare berättat om,

är att jag INTE äter griskött & nötkött!


 




(usch! vilket bild...!)


Brukar säga att jag inte äter 4-benta,

en sk "halv-vegeterian", men fisk & kyckling

är ok!


Detta gör tyvärr mina besök i gatukök väldigt

SÄLLSYNTA!

-VARFÖR, där finns det ju ofta vego&kycklingburgare (undrar ni kanske)

JO, problemet är att nästan ALLTID, så

använder dom samma redskap & stekbord

som när dom steker korv & hamburgare.

Och det är INTE så kul att se när det hänger

"köttslamsor" från "tången" eller att fiskburgaren

"smakar bacon" fy f--n säger jag bara...!!!


 




Eller som "Abdullah" sa till mig:

-Plocka bara bort baconet från kycklingburgaren,

så är det väl lugnt!


-VILKET ASHOLE  


Han fattar ju INGENTING, vi som INTE äter

kött av olika slag, vill inte ens att vår mat

är i närheten av detta (kött, bacon mm).


Det är därför jag (tyvärr) INTE sätter

min fot på ett Sibylla gatukök!!!


 


Självklart respekterar jag er som äter kött

men vill ju också att detta är ömsesidigt...!

Eller som min mamma sa när hon bjöd mig på

hemmagjord pizza senast och det råkade

komma lite skinka på min!

-Kan du inte bara pilla bort skinkan...?


Då har hon ju INTE fattat nåt...!

-Jag vill knappt att skinkan har varit i SAMMA

HUS som min mat (skämt)...nja men absolut

ALDRIG på pizzan...!


Ha det nice från en halv-vegeterian!

//F




 
 
Ingen bild

Malin

3 februari 2011 21:42

Men fy fan vilken äcklig bild :S
varför är du halv-vegetarian då? :) Diggar din blogg för övrigt!

Floorballs

3 februari 2011 22:34

Tja & tack!
Det har bara blivit så, en
vanesak har ätit så i ca 10-år
och ångrar mig inte.
Ha det kanon!
//F

 
Sandra

Sandra

3 februari 2011 22:49

Å Shit vilken bild... ja har faktiskt slutat köpa just fläsk, eftersom grisarna är de som plågas mest...vad ja vet.

Tackar:D jag har bara min HTC å bloggar från nu, lägger till dig när ja får tillgång till dator:)

http://scenbloggen.com/sandramagnusson

Floorballs

3 februari 2011 23:00

Tack!
Ha det bäst!
//F

 
Jennifer

Jennifer

4 februari 2011 08:10

Wäähää.
Nu kommer jag hare skiet svårt att äta kött över huvudtaget efter att jag har sett den där bilden:S
<3

http://www.AngelOne.bloggplatsen.se

Floorballs

4 februari 2011 08:30

HAHA det låter bra!
Äckligt egentligen
vad man stoppar i
sig...!
Ha det nice!
//F

 
tonårsflicka.

tonårsflicka.

4 februari 2011 15:22

UUUUSSCH VILKEN BILD!

bara för det kommer jag ha den bilden i huvudet resten av dagen. :(((

http://www.tonarsflicka.bloggplatsen.se

Floorballs

4 februari 2011 15:44

Hahaha!
Bra en gris till som
överlevde..ett tag iaf..?
Ha det bra!
//F

 
Joanna

Joanna

4 februari 2011 16:47

Kul med lite åsikter. Din blogg är lite festlig faktiskt ;)

Du och alla andra får käka precis vad ni vill, upp till var och en... Vad gäller vilka djur som har det värst kan ju diskuteras, djur vi föder upp för att äta, djur i djurparker, djur som vi tävlar med (hästar och hundar främst), många husdjur...

Ett grishuvud på en tallrik får inte mig att sluta äta kött, älskar kött, däremot hatar jag djurplågeri av alla de slag... Tycker man däremot synd om djuren och värnar om naturen, då käkar men endast ekologiskt, annars köper jag inte att man snackar om att man bryr sig om djuren. Då får man allt stå upp för djuren vad gäller allt! Glöm inte skinskor, väskor, godis med gelantin mm mm mm

Ha det gott och fortsätt med ditt roliga skrivande!! :)

http://www.joannasblogg.bloggplatsen.se

Floorballs

4 februari 2011 17:03

Hej Joanna!
En mkt bra & intressant kommentar
av dig!
Hoppas på fler framöver?
Ha det nice!
//F

 
Ingen bild

Anzy

4 februari 2011 20:12

Tack för att du gillar min blogg ;D
Och det där grishuvudet ser verkligen superäckligt ut!! Usch! Jag hörde att de hade flått grisar LEVANDE någon stans, och sen när de var flådda så skar man bort alla delar som man skulle paketera ner i gasfyllda små förpackningar för att sedan sälja i butiken! Tänk, jag skulle inte vilja äta en gris om ja visste att den hade blivit flådd levande... Djurplågeri till tusen säger jag bara!!!
Man får äta vad man vill men djurplågeri är verkligen hemskt! Jag förstår mig inte på människor som inte bryr sig om hur man behandlar djur. Jag menar, det är ju fortfarande en levande varelse!
Min vegeterianska kompis åt en godisbit, men min andra kompis sa att det var gelatin i (svin) och då mådde hon jätte illa för att hon hade ätit en liten, liten del ut av ett djur!
Mvh @N$y

Floorballs

4 februari 2011 20:30

Hej & tack själv!
Vi ses!
//F

 
Natalie

Natalie

4 februari 2011 21:12

MEN UUSCH!!
Tror jag dör nästan nu av skuldkänslor.
Jag äter inte alltid kött, speciellt inte i skolan för det är asäckligt med plastbitar i och brosk, men jag tror jag också ska bli halvegetarian. Har funderat på att bli det i ett tag nu och jag har också börjat äta mindre kött, men det är för att.. jag vet inte. Har börjat tycka att det kanske inte smakar så gott ändå, och hur hemskt det är när kor och grisar, och alla andra djur.. hur hemskt det är när de måste slaktas. De blir upfödda och lever för att bli slaktade. Eller ja.. de lever inte så länge direkt..:;/
För ett år sedan ungefär när jag och mamma var i en affär och vi precis skulle åka därifrån (vi var vid en korsning) då såg vi en ladsbil (fast det var inte en lastbil) utan typ en med galler, så man kunde se att en ko stod där inne..den var vit och ganska stor , men åndå inte så fullvuxen. Och jag frågade mamma varför den var där, och hon sa att den skulle åka och slaktas. Jag blev såklart jätteledsen och åt inte kött på en vecka. Men sen åt jag igen :/
Uhm och en gång har jag också sett en bil/lastbil vis SCAN (helvetes företaget) med grisar i. :/.. små stackars oskyldiga griskultingar..:( ååh mår dåligt.
Ska definitivt bli vegetarian, men kanske väntar någon månad, för det är kanske viltigt med kött, eller? Om det inte är det tänker jag bli det!
Känns rent ut sagt helt hemskt att äta djur ..:/
Så jag gillar att du tycker typ likadant som mig. Det är hemskt när jag säger att jag gillar kor för de är så fina djur, och någon då säger att de "smakar gott på mackan" -.-
hatar sånna elaka människor :(

Så ja.. ha det bra
((:

http://deliciouscookie.bloggplatsen.se

Floorballs

4 februari 2011 21:18

Tja!
Det är INGA problem att få i sig
alla viktiga vitaminer, mineraler & protein mm.
Särskilt om du äter kycking & fisk & ägg.
Om du däremot är helvegeterian behöver du tänka på att få i dig proteinet, annars är det inga som helst problem.
Ha det bra!
//F

 
Tiny

Tiny

7 februari 2011 19:36

I'm, what you call, a full-vegetarian and I'm having a hard time understanding why you eat chicken and fish?

Thanks in advance!

http://tinychaos.bloggplatsen.se

Floorballs

7 februari 2011 22:15

Hello Tiny!
I understand that you think it sounds a little crazy? (in your "vegetarian world")
But its a good start, dont you think???
Have a nica day!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards