Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

HOTDOGS, SCAN, SNUSKIGT & ILLAMÅENDE!

Av Floorballs - 13 februari 2011 07:15

Tja igen  !!!


HOTDOGS!

Därför slutade jag äta korv!!!

(Varning till korvälskande läsare.)



 


När jag var 14-år och gick i åttonde

klass på högstadiet, skulle vi åka på

studiebesök hos Farmek i Uppsala!

Farmek är ett slakteri som tillhör

Scan och bla tillverkar korv.


Det första jag möttes av när vi kom

dit var...

-DEN OLIDLIGA STANKEN  !!!


Det luktade fruktansvärt, men så

kanske det är på ett slakteri, tänkte

jag.

Vi visades runt och kom slutligen fram

till den stora "grytan" där ingredienserna

till korven (Hotdogs) stoppades i, eller

rättare sagt...SLÄNGDES I!


Killarna som jobbade där var smutsiga,

orakade och hade en massa skit under

sina oklippta naglar...USCH!!!

-Dom stank ju nästan mer än själva

stället...haha!

I varje fall så började "grabbarna"

slänga i stora säckar med kryddor &

annat...!

-Men ska ni inte ta bort själva pappers-

säcken, ropade nån???

-ÄHH, det behövs inte, svarade en av

killarna!

Och sen tog han ut en stor "snusprilla"

ur munnen och slängde i korvgrytan...!

-Det märks ändå inte...hohoho, sa han!!!

VILKET J-VLA ASHOLE!!!


Denna upplevelse gjorde att jag...

-HELT SLUTADE ÄTA KORV!!!

Och även om dom andra i sällskapet,

(vi var väl runt 30 pers) inte slutade

helt, så åt dom garanterat inte korv på

lång tid framöver...det kan jag lova!!!


Så nästa gång du har grillfest...

-BJUD INTE PÅ KORV, åtminstonde

inte Hotdogs!

Och om du ändå gör det, kolla hur dina

gäster mår och tjata INTE på dom att

ta mer än dom vill ha...!!!




 



Men å andra sidan...

-Vad ska vi förvänta oss, då kilopriset på KORV, ligger runt 30-40kr...!!!

-Men kilopriset på tex Ceasars HUNDMAT, ligger

på 80-90kr...TÄNK PÅ DET!!!


KOMMENTARER???

Vill du va säker på att inte missa uppdateringar /

nya inlägg på denna blogg "klicka" HÄR (bloglovin)

eller HÄR (blogkeen).


Vi ses!

//F

 
 
Ingen bild

Mysingen

13 februari 2011 09:23

Nej men fy sjutton va äckligt:-(:-(:-( är det verkligen sant de där med korven bläääh?? never att ja stoppar en till sån i munnen.
grymt cool blogg du har:-)

Floorballs

13 februari 2011 09:59

Tja & supertack för berömmet!
Inlägget är 100% sant, däremot
är det väl möjligt att "slakt-
killarna" ville imponera & vara
extra stöddiga när vi var på
besök...?
Fast de klart "imponera" var det
SISTA dom gjorde...!!!
Ha det kanon & följ gärna bloggen,
för det kommer mera...det kan du
vara säker på...!
//F

 
Ingen bild

Sussie.S

13 februari 2011 11:58

lol... du är bara så himla bäst:-) I love you:-)

Floorballs

13 februari 2011 12:31

THANKS:-):-):-)
Ha det kanon!
//F

 
kadavro

kadavro

13 februari 2011 12:28

Hm, till nästa grillfest tar jag med mig en burk VOV!

http://kadavro.bloggplatsen.se

Floorballs

13 februari 2011 12:30

HAHA!
Undrar vad gästerna kommer
att säga isf:-)
Vi ses!
//F

 
Baraa

Baraa

13 februari 2011 14:10

Enkel och genomtänkt blogg

http://person.bloggplatsen.se

Floorballs

13 februari 2011 14:23

Tack:-)
Det var kort och koncist!
Ha det bra!
//F

 
Patrik

Patrik

13 februari 2011 18:17

Korv äter man ju för att det är gott, inte för vad som är i :)

http://bloggliv.ws

Floorballs

13 februari 2011 18:21

Det var ju faktisk ett bra sätt att
se på saken...!
Men håller du inte med om det märkliga
att HUNDMATEN är mer än DUBBELT så
dyr...???
//F

 
Ingen bild

Madde.L

13 februari 2011 18:36

Helt awesome blogg...bara älskar den:-)
Madde

Floorballs

13 februari 2011 19:04

Tja!
Tack så mkt, det var snällt:-)
Känns extra bra nu när jag
"tappat" några korvgubbar..haha!
Ses!
//F

 
Hasse Hansson

Hasse Hansson

13 februari 2011 19:09

Men det har man ju känt till länge...samma skit med fiskpinnar och liknande. Bullens korv ska tydligen vara värst. Men så länge man inte ser vad som är i och det är gott så tar jag en sluring i varje halvlekspaus =)

OBS! Torkade grisöron har ett högre kg pris än fläskfilé.

http://sportplatsen.blogplatsen.se

Floorballs

13 februari 2011 19:29

Tja!
Intressant kommentar, har oxå hört
nånstans att "bullens pilsnerkorv"
bara innehåller en massa inälvor
och att knappt hundarna vill äta
dom...haha!
Dock ska väl fikpinnarna vara ok,
förutom att dom rest jorden runt
några varv..se mitt tidigare
inlägg?
Ha det bra!
//F

 
MaliN

MaliN

13 februari 2011 23:30

Ännu ett lysande inlägg som vanligt :) Klockrent med jämförelsen av Ceasar hundmat (som min jycke äter) och korv :)
Love you <3

http://enganskabra.blogg.se

Floorballs

14 februari 2011 00:35

Thanks Malin!
Verkligen nice av dig:-):-):-)
Vi ses!
//F

 
helga

helga

14 februari 2011 10:47

Tack för din kommentar hos mig :)

Vi köpter aldrig hotdogs längre - jag blir också äcklad... Nä, ska det vara korv så får det bli en sort med mer kött i...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Floorballs

14 februari 2011 10:57

BRA!
Nu äter jag inte 4-benta, men
när jag gjorde det så tänkte
jag som du!
Wienerkorv & prinskorv är det
ofta BRA kvalitet på iaf.
Man får ju vad man betalar för,
tex jag köpte billiga tonfisk-
burkar på Överskottsbolaget, för
några år sedan...!
-Dom smakade FRUKTASVÄRT...!!!
Inte ens en katt hade rört dom...!
Jag fick "avsmak" för tonfisk i
flera år efteråt...!!!
Ha det bra!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards