Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

HAMBURGARE, DRESSING, DYRT, & VAD MÄN MENAR!

Av Floorballs - 27 februari 2011 21:30

Tja alla  !!!


Visst är det dyrt på MAX, men inte SÅ dyrt...!


Måste bara berätta en sak som hände mig här om dagen.

Jag skulle bjuda mina tonårsbarn & deras kompisar på

MAX hamburgare.

Vi åkte till Hammarbysjöstad i Sthlm jag hade skrivit en

lista på vilka menyer dom skulle ha.

Vid ett snabbt överslag kom jag fram till ett ca pris på 450kr.

Jag gav min tonåring en 500-lapp & sa att ni kan väl köpa lite dipsåser för det som blir över...(vet att dom gillar dessa)?

Faan tänkte jag, en femhundring "åt skogen" men dom gillar ju MAX så det får väl vara ok.

Då kom "J" spingande till bilen & sa:

-Måste ha ett par hundra till, det räckte inte!

-Men vadå du fick ju en 500-lapp...!

-NEJ, ge mig lite till det fattas till 2 pers..!

-OK, då jag slängde åt honom 200 spänn till.

På vägen hem tittade jag på kvittot, då hade dom köpt 4 STORA FLASKOR med sås...haha!


       


-Men snälla ni kan ju INTE börja med DIPSÅSEN

dessutom i FLASKVIS, tro på faan att inte pengarna

räckte....???

-Men den är ju så god!!!

Åhhh vad har jag gjort för fel i uppfostran tänkte

jag...!!!


Så jag försökta göra en liknelse:

-Tänk att ni ska gå ut ett gäng & grilla korv i skogen...?

Ni har 300kr, det ska räcka till korv, bröd, ketchup, senap,

läsk & om det blir pengar över, räksallad, bostongurka mm...!

(Försökte vara RIKTIGT pedagogisk nu)

-Då kan ni ju INTE börja med RÄKSALLADEN och

BOSTONGURKAN, så att det INTE blir pengar kvar till

korven, ELLER???

-Det skulle ju se ut med en grillfest UTAN korv...haha!

DÅ FÖLL JU MYNTEN NER TILL SLUT....pust!!!


 


OJ, men vi har ju en MASSA dressing hemma, alltid nåt

för närmare 700kr...haha!



Vad menar vi män, EGENTLIGEN...???


 


Frun ringer lite sent på väg hem från jobbet och mannen

svarar:

-JAG HAR SAKNAT DIG, SKYNDA DIG HEM!

(det betyder egentligen)

-Jag kan inte hitta mina sockor, barnen är hungriga &

vi har inget toalett papper...!!!


Är ute med frun som handlar kläder, efter nån timme:

-DU SER JÄTTEBRA UT I DEN DÄR!

(det betyder egentligen)

-Snälla sluta prova alla dessa kläder, jag är hungrig &

fotbollen börjar snart på tv...!!!


Det är lördagseftermiddag och frugan städar hela huset:

-TA DET LITE LUGNT ÄLSKLING, DU ARBETAR FÖR

HÅRT!

(det betyder egentligen)

-Jag kan inte höra matchen på teven om du ska dammsuga

här...!!!


VI SES // F





 
 
Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

27 februari 2011 22:38

Hahaha, så bra historier som vanligt!! :D

http://tvabarnsmorsan.blogspot.com

Floorballs

27 februari 2011 22:41

Tack snälla=)
SES!
//F

 
Ingen bild

Caroline

27 februari 2011 22:44

Hihihi...verkligen sant med dressingen?
Will always love you!
Carro

Floorballs

27 februari 2011 23:14

Tack än en gång=)
Ha det supernice!
//F

 
Jessica

Jessica

28 februari 2011 06:50

Ha ha Mina kids hade fått dricka dressing till middag i flera dagar tills det tog slut haha.

http://www.jessicasblogg.com

Floorballs

28 februari 2011 07:03

Bra tips...haha:-)
Ska jag använda nästa
gång!
SES!
//F

 
Cicci

Cicci

28 februari 2011 08:20

Ha ha ha... det finns verkligen en period där alla tonåringar har dressing, eller kolasås mellan öronen. Man får som du säger pedagogiskt berätta saker som om det var för en 4-åring :)
Ha det//Cicci

http://ceciliaohlson.bloggplatsen.se

Floorballs

28 februari 2011 11:31

Hahaha!
Ja du har nog rätt!
SES!
//F

 
ann-mitt-i-livet

ann-mitt-i-livet

28 februari 2011 09:12

Måste säga att du har företagsamma barn:) Klart dom passar på när pappsen sitter kvar vid bordet... hahaha;)
Så nu blir det dressing t middag i några dagar??? Mums filibabba;)

http://http/ann-mitt-i-livet.bloggplatsen.se

Floorballs

28 februari 2011 11:32

Hej!
Ja nu blir det "dressing" till ALLT...haha!
SES!
//F

 
Ingen bild

maria

2 mars 2011 12:31

Haha vad klockren! Se det positivt...de lär inte vilja ha dressing efter detta på ett tag, hehe ;)

Floorballs

2 mars 2011 13:45

Tja!
Ja numera blir det MAX-dressing även på
pannkakorna...haha!
SES!
//F

 
Erika(jyringen)

Erika(jyringen)

2 mars 2011 19:14

du kan skicka dressingen hitåt,älskar max dressing och köper den alltid då jag är i sverige...slut på lagret nu så sverige resa är inplanerad :P

http://jyringen.blogg.se

Floorballs

2 mars 2011 19:38

Bra, då blir jag av med den..haha!
SES!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards