Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

HEMFÖRSÄLJARE, TELEFONFÖRSÄLJARE, FÖRBJUDAS & UTSLÄNGD

Av Floorballs - 28 februari 2011 21:00

Hallå stammisar (och ni andra) !!!


Jag är så jävla trött på dessa:

-STÖRANDE AVSKUM!

-OFÖRSKÄMDA IDIOTER!

-SOM VÄGRAR TA ETT NEJ!

-SOM SKITER I OM DU INTE VILL!

-LURENDREJARE!

JAA, ni gissade rätt HEMFÖRSÄLJARE...!!!


 

Det är fredagkväll, man har äntligen fått en lugn

stund, bakåtlutad i tv-soffan...!

Neeej, då händer det:

-KNACK...KNACK...KNACK på ytterdörren!

Åh vem faan är det nu, Jehovas vittnen eller en

säljar-jävel???

Pausar dvd'n och segar mig mot dörren...!


-Hej ursäkta att jag stör, jag ville bara ställa

några frågor (säger han) det tar max en minut...?

Samtidigt som han "trycker in" fötterna mellan

dörrkanten.

-Okey då, kom in (säger jag lite motvilligt)

-Jo, jag kommer ifrån Telenor och vi vill gärna ge

dig en present!

Vad ringer ni med för operatör här, föresten?

(hört den förut, eller...hahaha?)

Då jag är ganska härdad (och själv säljare, fast

INTE sån), säger jag:

-TA DITT PICK & PACK OCH DRA NÅN ANNANSTANS

FÖR JAG VILL INTE HA DINA "GRATIS PRESENTER",

HÄR SPILLER VI BÅDA BARA MENLÖS TID!!!

Plötsligt av nån "konstig anledning" ändras hans

trevliga attityd mot nåt helt annat "censur"...haha!

Men då är han redan UTE, så det så...!!!


 


Nu har jag äntligen hittat en lösning, som faktiskt

funkar...haha!!!


 

Det får faan räcka med att man ser dom i varenda

"köpcentrum" skrikandes efter kunder:

-VAD RINGER NI MED?

-JAG HAR EN PRESENT...osv!

(ni kanske såg Uppdrag Granskning, förra veckan?)


Men kan ni åtminstonde låta oss vara i fred, i våra egna

hem...???

För att inte tala om alla asholes som ringer och kör

samma race per telefon, detta borde FÖRBJUDAS!!!


 


För det första måste lagstiftningen ändras, för det

är så många av dessa kräk som kör med rena lögner.

Tex en kille som ringde mig för ett par veckor sedan.

-Hej "Peter" hur är läget?

(precis som att han känt mig i "hundra år"...haha)

-Vad ska du göra i helgen?

Men snälla du sa jag, vad är det du vill sälja...?

-Ut med språket då så att vi kan komma vidare???

Med lite förlupen röst sa han:
-Jo jag ville bara ge dig en present...?

Så du menar helt utan förpliktelser & inget köptvång

sa jag.

-NJA, men du behöver bara beställa minst två dvd

filmer det närmaste halvåret.

Då höjde jag rösten:

-DET DÄR ÄR FAAN RENT BEDRÄGERI ATT LURA

FOLK MED PRESENTER MM, sen slängde jag på luren...!


Tycker så synd om alla pensionärer & andra som har

svårt att säga nej, dom är ju tyvärr "lätta byten",

för dessa HYENOR till säljare.


Några kommentarer???

Ha en trevlig kväll! // F





-



 
 
Ingen bild

Caroline

28 februari 2011 21:31

Störtskönt som vanligt...hihi=)
Love you!
Carro

Floorballs

28 februari 2011 21:54

Du är så nice:-)
SES!
//F

 
Ingen bild

Steffe

28 februari 2011 21:58

urk-håller inte med dig!!!
det kan vara bra erbjudanden dom har på mobilabb o annat-dessutom är dom ofta hyggliga!!!

Floorballs

28 februari 2011 22:09

JA, stackars satar va...???
OM jag vill köpa mjölk, åker jag till ICA!
OM jag vill ha en mobil, åker jag till en mobilbutik.
Jag vill INTE ha dessa ASHOLES vare sig:
-HEMMA
-I TELEFONEN
-PÅ KÖPCENTRET
-ELLER NÅN ANNANSTANS FÖR DEN DELEN...!!!
Men de klart, kan ju skicka dom till DIG istället...haha!!!
//F

 
Ingen bild

Dagens-blondie

28 februari 2011 23:45

Prova NIX.NU så spärrar du din telefon för försäljare. Jag får ofta besök av Jehovas vittnen,
tror det är någon "kompis" som skickar dom till mig. Måste ju frälsa blondinen... Grrr
Dagens-blondie.

Floorballs

1 mars 2011 01:46

Hej!
Har redan anmält mig dit, tror du att
det funkar...?
-NIX...haha!
Nja fast lite bättre är det faktiskt, men
ett & annat miffo glider tyvärr igenon?
Men då tar jag emot honom med "varma
servetter"...haha!
Ha det bra!
//F

 
Cicci

Cicci

1 mars 2011 01:28

Håller med!!!
Varför måste dom knacka på/ringa, helst fredag eller lördag kväll ibland så sent som halv tio på kvällarna??
Fick ringa och ordna upp när dom ringt och lurat min mormor (hon är 75 år)att byta hemtele abonnemang. Sent på kvällen när hon redan lagt sig med löften om att hon skulle få ringa gratis... Jo, eller hur!! Mot en avgift/mån + uppkopplingsavgift/samtal + fasta avgifter... blev dyrare än det hon hade!!
Hon är 75!!! Hon hade inte en aning om att hon kunde ändra sig.
Riktigt fula är dom emellanåt!!!(oftast)
Ha det bäst!!//Cicci

http://ceciliaohlson.bloggplatsen.se

Floorballs

1 mars 2011 01:36

Kanon!
Kunde inte sagt det bättre
själv=)
Ha det bra!
//F

 
Jessica

Jessica

1 mars 2011 07:01

Ge dem en spark i röva det brukar jag göra =) Eller säg att du bara är barnvakt när du öppnar hahah funkar åxå

http://www.jessicasblogg.com

Floorballs

1 mars 2011 07:57

Tja!
Kul tips=)
SES!
//F

 
Elinor

Elinor

1 mars 2011 08:40

Hej!
jag är 10 år men vet hur det är med dom,som vill ge en "gratis presenter",dom ringer skit ofta,asså det är rikitgt störigt,nåt företag ringde varje dag,kl: 18:00,asså man bara: "gå er väg!!"
Men hur gammal är du?

Skit bra blogg.
Love your blog!

http://www.mycatsandme.bloggplatsen.se

Floorballs

1 mars 2011 09:36

Hej Elinor!
Tack för din kommentar, håller med
om att det inte är kul med detta
ringande...man blir ju less på dom!!!
Ha det bra!
//F

 
ann-mitt-i-livet

ann-mitt-i-livet

1 mars 2011 12:15

Jag bor i skogen.. 6km från närmsta landsväg och HIT kommer Jehovas????? Knappt jag hittar hem för fasen!!! De väcker en och de stör ALLTID!! Nu har jag börjat med att släppa ut mina två stora hundar och sen dess har de inte dykt upp..haha
Jag VILL VARA IFRED på köpcentrum och slippa "Phone House" Idioter som trakasserar en. Att inte köpcentrumen fattar att de kan tappa kunder när de har försäljare i varenda hörna!!! Bra inlägg som vanligt!!! Ha det! Ann

http://http/ann-mitt-i-livet.bloggplatsen.se

Floorballs

1 mars 2011 16:10

Haha!
Jehovas kanske är fd orienterare, sjukt
att dom tom åker ut i skogarna...?
Ha det bra!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards