Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

HAJFENAN, BÄTTRE FÖRR, MC DONALDS & OBAMA!

Av Floorballs - 28 mars 2011 00:00

Tja alla!


Vad trött man blir ibland på tjatet från alla gamlingar om att:

-Det var minsann bättre förr!

Fast ibland börjar man undra, jag har väl haft en sisådär ett tjugotal mobiltelefoner genom åren.

Då man "ibland" tappar mobilen (ja ni kanske känner igen Er) 

har alltid en av mina favoriter varit den sk "Hajfenan" eller

Ericsson R310 som den hette!

Den kom år 2000 och var både vattentät & tåldes att kastas ut genom bilfönstret när du körde i 100km/h UTAN att gå sönder...helt otroligt egentligen???


 


Det konstiga är att de senaste 4-5 åren har det kommit flera

modeller ifrån olika mobiltillverkare, som just ska vara extremt

tåliga osv.

-MEN INGEN HAR ÄNNU KLARAT ATT SLÅ DENNA KLASSIKER...???

Det är tom så att tiotusentals byggjobbare runt om i världen

FORTFARANDE använder & efterfrågar denna!

Visst den har INGEN kamera & INGEN handsfree säger ni?

-NJA, det där med handsfree har jag ju löst faktiskt &

billigt oxå...haha!!!


 

Tragiskt att alla dessa nya mobiler, har själv en X10, INTE

ens klara ett par vattendroppar eller ett fall på 50 cm...?

-SKANDAL!!!


Nu har vi ju all möjlig teknik i våra lurar, men det är INTE

alltid så bra med tex GPS som visar din EXAKTA position...?

-Det fick denna dam lära sig, när hon blev anmäld försvunnen

& hittades bokstavligen med "byxorna nere"...???


 

NEJ, se nu till att bättra kvaliteten på våra mobiler...ANNARS!!!


För det konstiga är ju att andra företag i andra branscher,

tvärtemot gör ALLT för att locka kunder från hela världen

att köpa sina skitprodukter...?

Mc Donalds tex, nu har dom öppnat en "drive-in" restaurang

i norra Afganistan...!

-Hur faan gick det nu till...dom som HATAR allt som kommer

ifrån USA...???

JO, ganska enkelt, dom tillsatte svartfärgat sjägräs längst ner

& halal-slaktade köttet, samt bytte namn på burgaren...!

-BUSENKELT...!!!




Undrar just vad herr Obama har att säga om detta...???

-NJA, INGET FAKTISKT!

Ha var tom där och provsmakade vid invigningen!


 

Ha en riktigt trevlig kväll:)

SES / F


 
 
Ingen bild

Elin

28 mars 2011 05:56

dom vill bara lura oss att köpa nya;(
min iphone3 pajade igen i tisdags..blir
så fucking sur;(
verkligen grymt bra blogg du har;)
kramar
/Elin

Floorballs

28 mars 2011 06:28

Tja!
Håller me dig...bättre kvalitet tack?
Ha det bra!
//F

 
Jessica

Jessica

28 mars 2011 06:12

Cool telefon, men ibland var det bättre förr men det kanske var med andra grejer haha. Själv var den bästa telefon jag haft Ericsson T610 men den är ju stenåldern nu =)

http://www.jessicasblogg.com

Floorballs

28 mars 2011 06:29

Hej!
Ja T610:an lekte man ju inte med..haha!
Ha det nice!
//F

 
Cicci

Cicci

28 mars 2011 10:05

Tja,tja.. bra skrivet som vanligt :D
Jag måste säga att samsung är kvalitet! De jag har haft har överlevt vatten pölar,fall från hög höjd,bäbis dregel,kaffe....osv. Den näst sista jag hade var en sån touch. Den följde med på ett helt 40 gradigt tvättprogram... allt funkade!! Kamera,display... helt otroligt!
Kan däremot upplysa om att de inte fixar att värmas i micron :D Min son provade och batteriet kokade, så nu har jag en 199:- modell,utan kamera och skit. Det är nog ändå den bästa jag har haft faktiskt OCH jag har råd att köpa en ny när ungarna micrar den eller stoppar den i toan!!
Ha en kalasfin dag!!! /Cicci

http://ceciliaohlson.bloggplatsen.se

Floorballs

28 mars 2011 11:56

Hej!
Vilket BRA tips, då vet vi att Samsung
klarar det mesta iaf...haha?

Ha det kanon!
//F

 
Ingen bild

Dagens-blondie

28 mars 2011 15:07

Hej!
Jag har kvar min Sony Ericsson som alltid funkade, ifall min nya LG flippar ur.
Känns som alla nya mobiler,TV och datorer och spel har en sista dag för vi ska köpa mer. Har en urgammal TV i sommarstuga som håller i väder och vind. Platt Tv hade inte pallat i längden. Hemskt med berget av allt på avfalls stationerna. Vår miljö får ta smällen för vi vill ha nya hippa grejer hela tiden.
kram Blondie

Floorballs

28 mars 2011 17:09

Tja!
Ja det klart skithögarna vill tjäna pengar på att produkterna håller "lagom länge"..!!!
Dags för en bojkott snart?
Ha det nice!
//F

 
Elinor

Elinor

29 mars 2011 15:02

Hej!!!
Asså Mcdonalds är inte så gott..
Jag gillar mer Burger king och Max...
Mcdonalds chicken mac nuggets är typ bara frytös!!!
såå hymla äckligt!!
Och jag har sett på expressen eller aftonbladet att dom snart ska höja bensinpriset till 18 kr!!!!!!!!helt sjukt!!!!

http://www.mycatsandme.bloggplatsen.se

 
Erika(jyringen)

Erika(jyringen)

29 mars 2011 19:49

var själv aldrig såld på hajfenan men vet precis som du säger att många i särskilt byggbranschen saknar den :)

http://jyringen.blogg.se

 
susanne

susanne

29 mars 2011 21:04

Hej cooling;)
Ja du!
Får nog sälla mig till skaran : det var bättre förr, haha. Här ligger man inne med ett" fornminne". I min lille trotjänare ( siemens A52) finns ingen kamera, GPS eller internet, headset, vad är det?), haha. Och vet du vad? Jag klara mig perfekt. Det enda jag kan ond göra mig över är att den bara fixar att ha 10 sms lagrade sammtidigt;).Kostnad! En hundra lapp då och då, haha. Och här snackar folk om flera hundra i månaden. Men att köpa sig mat på jobbet, kan vara för dyrt, men inte mobilen;). Barnen retas för fullt! Tycker att morsan lever i stenåldern med sin fosil:):) Skulle nog behöva en ny mobil, men vad är vitsen att köpa en mobil man inte förstår och kan klara själv???

Obama sa väll: Smakar som hemma gjord, haha
Ha en trevlig kväll tills du lägger upp nästa inlägg:)
/ Kram Suss

http://sussifarten.blogg.se

Floorballs

29 mars 2011 22:53

Hej!
Trevlig & mkt intressant kommentar
av dig=)
Ha det bra!
//F

 
Lillrikas

Lillrikas

30 mars 2011 23:00

Haha! Sitter här och skrattar! Inte vet jag hur jag hittade hit egentligen men roligt så in i bomben...nu blir det Bloglovin för denna blogg! :-)

http://lillrikas.webblogg.se

Floorballs

31 mars 2011 02:16

Tja!
Supertack för berömmet=)
Ha det nice!
//F

 
judii

judii

1 april 2011 18:28

Javisst den tålde det mesta tappa den i lerpöl och ja la den i frysen men så till sist gav den upp

http://judi.bloggplatsen.se

 
julia

julia

11 april 2011 18:16

hej skönaste bloggen du har alltså. Min bror hade oxå en sån mobil och det tål seriöst allt. Ursäkta min stavnig.

http://juliaslillablogg.bloggplatsen

Floorballs

11 april 2011 18:28

Hej & tack=)
SES
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards