Direktlänk till inlägg 7 april 2011

MILJÖ, BENSINPRIS, ALTERNATIV & FRÖKEN WETTERSTRAND

Av Floorballs - 7 april 2011 19:00

Hej alla!


Några tankar om miljön!

Självklart skall vi alla jobba för en bättre miljö

och för att hitta bra miljövänliga alternativ till

bla kärnkraft, kol, gas & olja.
Detta tror jag ALLA människor i Sverige är mer eller

mindre överens om.

Men jag tycker det är fult och fegt att försöka ta

politiska poäng på de problem som har blivit i

Japan.

Jag tycker oxå att man ska leva som man lär, dvs

att tex Maria Wetterstrand flyger mellan Sverige &
Finland varje vecka istället för att ta tex båt, det

tycker jag är ett rent skämt, med tanke på hennes

NEGATIVA politiska hållning till flyget.


 

Vi ska självklart göra allt vi kan för att hitta bra och

förnybara energikällor, men vi måste oxå respektera

att ALLA människor i detta land, inte kan åka tunnel-

bana till jobbet och klarar således inte ett bensin-

pris på de 50kr/litern som bla är flera riksdagsledamöter i Miljöpartistets önskan.

Dessutom skulle det bara slå mot låg & medelinkomst

tagarna, för dom riktigt rika lär nog ha råd med både

50 & 100kr litern...eller vad tror ni???

Eller som en politiker sa:

-ALLA KAN CYKLA TILL JOBBET, DET ÄR BARA FRÅGAN

OM ATT VILJA & ORKA, INGET ANNAT!!!

Vilket jävla ashole...!!!

Antar att vi medelinkomsttagare får åka i deras drömbil...?


 

Det är lätt för politikerna och sitta på deras feta arslen

i riksdagen och tala om vad vi medborgare ska & inte

ska göra.

Undrar vad dom tänker på i taxin hem varje dag...?

Låt mig gissa:

-Chauffören, där är ett cyklistsvin tuta på den faan det

blir ju köer i trafiken...!!!

Tråkigt oxå att det går så långsamt med utvecklingen

av bra batterier...ALLDELES för långsamt???


 

JO det skulle ju INTE va nån politik på denna blogg,

men jag var bara tvugnen att säga nåt, nu när man

hör alla konstiga uttalanden från knäppa politiker...???


Några kommentarer?

Ha det bra!

 
 
Ingen bild

Caroline

7 april 2011 19:19

Helt rätt ja håller me:)

Just love you:)
Carro

Floorballs

7 april 2011 20:52

Hej & tack=)
SES!
//F

 
Ingen bild

Jessica

7 april 2011 19:39

Hahahaha du är rolig du, jag hade gärna tagit bilen så länge något snyggt hade sprungit åt mig =)

Floorballs

7 april 2011 20:53

Hej!
Det låter väl som en bra ide...haha?
SES!
//F

 
Ingen bild

Stoffe

8 april 2011 04:37

Bra skrivet=) dessa miljömuppar vill
helst att vi ska åka häst&vagn..haha.
Miljöfrågor är viktiga men vi måste få
leva också?

Floorballs

8 april 2011 08:57

Tja!
Helt rätt Stoffe=)
SES!
//F

 
Jonnie

Jonnie

8 april 2011 07:25

haha ja men de klart, nje de e ingen risk att jag skulle rösta på miljöpartiet haha

http://www.Alwaysfabulous.se

Floorballs

8 april 2011 08:59

Tja!
Såklart är miljön viktig, men jag tror
inte folk fatar hur extrema dom är?
Å andra sidan är det ju bara att läsa
deras partiprogram?
SES!
//F

 
Marie

Marie

8 april 2011 15:05

Grymt inlägg - naturen ska vi vara rädda om, men man blir ju tokig på all dubbelmoral som finns inom politiken... :(
Sv: Haha, självklart ska jag se upp med de där typerna! Kul du gillade de svartvita fotona :)
Ta hand om dig!
//Marie

http://paintedbynumbers.bloggplatsen.se

Floorballs

8 april 2011 18:20

Hej & tack!
Du är snäll du=)
Ha det bra!
//F

 
Ingen bild

kukmanen

8 april 2011 16:26

KUK KUK!
Men bloggen är SKIT bra!

 
ann-mitt-i-livet

ann-mitt-i-livet

8 april 2011 20:41

Jag håller med till 100%
Bor på landet och är beroende av bil. Bodde i Jämtland i några år och då gick det soppa vill jag lova 10 mil enkel resa till stormarknaden i Ö-sund.. Politikerna i Sthlm borde skämmas... Lev i verkligheten för fasen!!!! Nu har jag miljöbil som inte drar mer än 0.4/mil men det är mer en ekonomisk fråga... Hur skyddad är jag om jag krockar med en älg??? DÖD..... Hade jag fått välja så hade jag valt en fyrhjulsdriven stor säker bil, jag kör 6 km för att komma till närmsta landsväg och det är gamla Norrtäljevägen som är isbana på vintern. Visst man väljer var man bor men vill vi inte ha en levande landsbygd i detta land?? Det tjatas det om i riksdagen men inte fan får vi hjälp med det när man betalar 14 spänn/liter....GRRRRRR!!!!!
Äter igen, bra inlägg, vettiga åsikter och schysst humor!! Trevlig helg! Ann

http://http/ann-mitt-i-livet.bloggplatsen.se

Floorballs

8 april 2011 22:14

Hej!
Tack för en bra kommentar=)
Ha det bra!
//F

 
Cicci

Cicci

8 april 2011 22:35

Tja,tja

Du har ju så rätt!! Jag är som Ann ganska beroende av bil eftersom jag bor i en liten by. Vi har en kiosk... ska jag handla måste jag åka minst 1 mil. Jag har 8 barn... inte så man släpar med dom på bussen och handlar och så hem med alla ungar OCH maten. Jag klarar mig inte utan bil MEN nu börjar soppan vara så dyr... Tycker ALLA politiker skulle föregå med gott exempel och skaffa miljöbil,åka kollektivt eller cykla och välja miljövänligare alternativ än flyg!!
Ha en bra kväll//Cicci

http://ceciliaohlson.bloggplatsen.se

Floorballs

9 april 2011 00:37

Hej!
Tack för en jättebra kommentar, jag håller med dig till 100%...!
Ha en riktigt härlig helg nu=)
//F

 
Tanja

Tanja

9 april 2011 12:44

gillade din blogg..
Kanske ett länkbyte?
hej hej ;)

http://misshute.blogspot.com

Floorballs

9 april 2011 18:40

Hej!
Självklart, då din blogg är bra=)
Du ligger nu uppe!
SES!
//F

 
Danne

Danne

9 april 2011 23:44

Bra inlägg och helt rätt!
Ylletomtarna är ett lika stort skämt som kommunister Ohly :)
Dom som röstade på MP måste varit trädkramare eller bara hoppat på miljöhysterin som rullat ett par år.
Självklart ska man tänka på miljön men de finns ju gränser.
OCh de där med bensinpriset. De sägs att oljan håller på att ta slut, men den som har lite koll vet att vi aldrig haft så mycket olja som nu, dvs bara ljug. Nä då säger man att priset går upp på grund av världsläget. Ja visst är de oroligt i arabvärlden och de höjer kanske priset lite, men ingen utanför Sverige bestämmer våran skatt. Som de är idag är runt 10kr/liter bara skatt och moms.
Jaja, nu har jag sagt mitt. Tack och hej!
(lite vilseledande Hajpabilder du kör med. Men å andra sidan så fick de mig att klicka hit haha)

http://danneking.bloggplatsen.se

Floorballs

10 april 2011 02:38

Tja!
Tack för en bra kommentar=)
SES!
//F

 
Jennifer

Jennifer

10 april 2011 09:11

Jag cyklar till skolan. Jag tkr inte ens om att åka bil, det är galet tråkigt och onödigt helt enkelt. Varje gång man avstår från att åka bil så blir det ju lite bättre om fler och fler avstår?:)<3
Haha, men då är jag en 13åring så ja..<3
Fast, egentligen så kan ju alla hjälpa till lite?:D

http://www.AngelOne.bloggplatsen.se

Floorballs

10 april 2011 16:46

Hej!
Bra att du cyklar till skolan=)
Dessutom är det ju hälsosamt oxå, men i
vuxenlivet är det många som är beroende
av bil.
Hoppas dock att det kommer mer miljövänliga
drivmedel framöver?
//F

 
Cecilia, Livsstilsdedsigner!

Cecilia, Livsstilsdedsigner!

10 april 2011 15:00

Väldigt bra inlägg! Politikerna vill ju ha en levande landsbygd, eller hur? Jag bor på landet och har 8 km till stan där vi kan handla mat och barnen gå i skolan. Tack och lov så har vi skolbussar. Vi får även våran post levererad varje dag, vid 13.00 och 15.00 Det fascinerande är att det är två bolag som kör ut vår post, vet inte varför för jag tror inte att vi här ute plötsligt får mer post. När vi flyttade ut hit så fick vi post en gång om dagen vilket jag tycker räcker bra. Morgontidning får vi också, klocka 08.00
Jag får inte 50:-/liter att gå ihop med en levande landsbygd.

Sv: Vad kul att du finner min blogg intressant!

Önskar dig en härlig söndag!

http://karvegardkonsult.blogspot.com

Floorballs

10 april 2011 15:06

Hej!
Tack för en bra kommentar, håller med dig
om att den löjliga dubbelutdelningen av
post bara kostar en massa resurser, bättre
att lägga dom resurserna på kassaservice-
kontor och bättre service i sånt fall!
Ha det bra!
//F

 
Robin

Robin

11 april 2011 03:16

Nice blogg

http://robiiinpalmblad.bloggplatsen.se

Floorballs

11 april 2011 05:42

Hej & tack=)
SES!
//F

 
susanne

susanne

11 april 2011 14:31

För står inte riktigt var i grejen om att värna om miljön ligger.....vad hjälper det om lilla Sverige är så jädrans duktiga i att åka kollektivt, ta cykel( om man kan) spara på det electriska, ny tänkande i ang energi källor ect, ect. OM INTE RESTEN AV VÄRLDEN GÖR DET SAMMA????. Kolla Japan nu! Hur många kärnkraftverk har dom ( typ ett 50 tal)VI 3.....Tyskland, där kommer det en massa skit ifrån. England likaså...Sovjet, där skall vi väl inte tala om...Vi kommer att få skit i vår luft och våra vatten i alla fall( om ni hänger med i mina tanke gångar?). Allt detta " att vara en snäll miljö vänn kostar oss bara en massa pengar....Och idiot förslag ifrån regeringen..
Nu blir jag väl sågad jämns vid knäskålarna kan
jag tänka:):)

Roligt som alltid att läsa dina rader....;)
/ Kram Suss

http://sussifarten.blogg.se

Floorballs

11 april 2011 18:27

Hej!
Du har en bra poäng i vad du skriver, det är
ju bättre att satsa på att avvekla de absolut farligaste kärnkraftsverken i bla Ryssland mfl
och dessutom se till att inte minst Kina & co
i Asien gör miljöförbättringar.
Självklart skall vi oxå det!
Ha det bra!
//F

 
Ingen bild

Dagens-blondie

11 april 2011 14:33

Hej! Bra och kul som vanligt!
Gillar bussen som går på batteri.
De är också dyra och dåliga för miljön.
Haha

Floorballs

11 april 2011 18:30

Hej!
TAck för en bra kommentar=)
SES!
//F

 
Kimia

Kimia

11 april 2011 17:24

hej tjänar verkligen pengar på din blogg?

http://www.kimiaworld.bloggplatsen.se

Floorballs

11 april 2011 18:30

Hej!
JO det rullar in en del, men man hoppas
ju på mera?
Ha det bra!
//F

 
Ingen bild

Mp.are

11 april 2011 18:10

Har nu skickat denna länk till maria själv så du får kanske svar av henne direkt

Floorballs

11 april 2011 18:29

Hej!
Maria är varmt välkommen hit såklart,
hon tas emot med varma servetter!
//F

 
Ingen bild

Anonym

12 april 2011 07:49

Hej!
Asso, jag kollade din blogg, trodde den skulle vara rolig,!
Men nej, bara massa miljö saker (fast de är bra)
men lägg upp en bild på dig själv kansk ?
Kan du bha lägga upp internetbilder elle ?

Floorballs

12 april 2011 08:05

Hej!
Tanken är att den både ska vara seriös
& rolig, men alla har dock inte samma
smak...tyvärr i detta fall?
Men att den bara skulle handla om en "massa miljösaker" tyder ju på att du inte läst
särskilt mkt, eller?
//F

 
Ebba

Ebba

13 april 2011 00:38

Jag gillar din blogg

http://www.demagog.se

Floorballs

13 april 2011 04:38

Tack Ebba=)
SES!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards