Direktlänk till inlägg 12 april 2011

FÖRBUD, HELTÄCKANDE SLÖJA, KVINNORS RÄTTIGHETER & BANKRÅN!

Av Floorballs - 12 april 2011 09:30

Hej alla!!!


Dagens ämne:

FÖRBUD MOR BURKA & HELTÄCKANDE SLÖJA PÅ ALLMÄN

PLATS MM???


Det har väl knappast undgått nån att Frankrike nu infört ett
sådant förbud.

-Vad tycker ni att Sverige borde göra???

Jag är SJÄLVKLART för ett sånt förbud, dels tycker jag synd om

dessa kvinnor vars rättigheter både varit & är sjukt begränsade i

många länder.

Men i Sverige har kvinnor och män lika värde & rättigheter och

då borde man inte kunna "gömma sig" bakom religionsfriheten,

ELLER?

Tänk dig själv några tjejer som ska på semester & titta på

gamla skolkort...???


 



 

Ska ett öppet samhälle fungera, så måste folk kunna visa sina

ansikten...annars fungerar detta inte, ELLER?

Idag är det tex förbjudet att gå in på en bank med en täckande

motorcykelhjälm på huvudet.

-INTE så konstigt med tanke på rånrisken...?

Men det är väl bara en tidsfråga innan "annat" en en hjälm

kommer att användas vid bankrån...!!!


 

Det är väl tillräkligt svårt arbete för den Svenska polisen redan

idag med att lösa grova brott och det lär väl knappast bli

lättare...???



 


Somsagt jag är ABSOLUT INTE rassist, precis tvärtom måste vi

låta dessa invandrarkvinnor få de rättigheter som ALLA kvinnor

skall ha i Sverige!

-För så är det väl knappast nu, ELLER?

Visst det finns väl någon enstaka som påstår sig "vilja" ha denna

utstyrsel på sig, men då får hon ha denna innanför hemmets

väggar isf?

Och sen undrar jag verkligen om hon EGENTLIGEN vill detta?



Kanske inte mitt roligaste inlägg hittills, men nog så viktigt!

Några kommentarer???

SES // F





































































 
 
Ingen bild

Linda

12 april 2011 09:53

Fantastiskt bra skrivet-:)

Det är så synd om dessa kvinnor
bra att du vågar skriva om detta-:)
Älskar din blogg!
MVH Linda

Floorballs

12 april 2011 10:49

Hej!
Tack för en kanonbra kommenrar=)
SES!
//F

 
Jonnie

Jonnie

12 april 2011 11:22

haha, får nog instämma helt här haha

http://www.Alwaysfabulous.se

Floorballs

12 april 2011 15:03

Hej & tack!
Ha det bra!
//F

 
Cicci

Cicci

12 april 2011 11:30

Tja tja

Bra skrivet. Tycker helt klart synd om dessa tjejer/kvinnor som måste gå runt och bara få visa ögonen.Absolut ska det införas ett förbud!! Får ju inte ens gå in på macken utan att ta av sig MC hjälmen så varför är detta okej??
Ha en bra dag!!//Cicci

http://ceciliaohlson.bloggplatsen.se

Floorballs

12 april 2011 15:03

Hej!
Du har som oftast helt rätt Cissi=)
Du är en klok tjej du=)
SES!
//F

 
Erika(jyringen)

Erika(jyringen)

12 april 2011 12:37

och jag har helt motsatt mening om detta...tycker inte att frankrike som land har rätt att säga vad folk ska gå i för kläder,vet att vissa kvinnor blir tvungna till klädseln men å andra sidan vilka kvinnor går i högklackat för sin egen skull ;)

http://jyringen.blogg.se

Floorballs

12 april 2011 15:01

Hej!
Jag tycker ALDRIG att man godkänna att människor
INTE visar sina ansikten i ett demokratiskts
amhälle.
Tycker oxå att en jämförelse med "högklackat"
nästan är pinsamt dålig...!
Hoppas att du inte tar illa upp, men det är
min bestämda åsikt, sorry!
SES!
//F

 
Jessica

Jessica

12 april 2011 13:41

Jättebra skrivet håller med..Varför ska tjejer dölja sig och inte männen? För mig helt ofattbart..Fnedring anser jag men om man blivit uppväxt i denna miljön så kanske man vänjer sig?? Själv hade jag aldrig accepterat en religion som ska göra att man i princip "försvinner" Men något positivt man slipper kamma håret..Men sätt även på gubbjävlarna ett lakan så är det på lika villkor...

http://www.jessicasblogg.com

Floorballs

12 april 2011 14:57

Hej!
Jag innstämmer helt & hållet, BRA=)
SES!
//F

 
ebba :)

ebba :)

12 april 2011 17:02

håller med helt!!
Jätte rolig blogg du har!! :D





































http://www.graversen.bloggplatsen.se

Floorballs

12 april 2011 17:09

Hej & tack=)
Ha det bra!
//F

 
Ingen bild

Becka

12 april 2011 17:32

SÅ RÄTT!!! Fattar inte varför alla ska säga att man är rasist för att man tycker såhär?! Tack för inlägget ;)

Floorballs

12 april 2011 19:36

Hej!
Kanon Becka... me like you=)
SES!
//F

 
Ingen bild

Emma

12 april 2011 20:52

Alla har rätt till åsikt såväl du som jag. Ett tips till dig är att kolla upp varför de har slöja innan du börjar skriva så mycket om det. Det är så synd om dem och varför de ha slöja men man får inte ha en motorcykelhjälm på sig när man går in på en mack?
Funderar lite om du håller med den som ställer den här frågan; "Varför får man säga VITlök men inte N***Rboll?"

Underhållande blogg, på sitt sätt :)

Floorballs

12 april 2011 21:10

Hej!
För länge sedan hände detta:
Jag hälsade på en arbetsplats och tog en
kopp nybryggt kaffe, jag spottade nästan ut kaffet och sa:
-Vad faan har ni gjort, det smakar ju fruktansvärt, ni måste ha feldoserat.
Då sa den äldre vaktmästaren till mig att den elake ägaren ville spara på pengar och ville att dom skulle dosera med till hälften...!
-Detta kan ni inte acceptera, det går ju inte att dricka, vilken SNÅL jävel!
Vet du va han sa med en förlupen blick i marken...?
-MAN VÄNJER SIG!!!
Vad har nu detta med heltäckande slöja att göra?
JO bara för att man vant sig vid nåt kvinnoförnedrande & lärtsig acceptera detta
så är det lika jävla FEL ändå!!!
Tack för din kommentar=)
SES!
//F

 
Ingen bild

Emma

12 april 2011 20:54

Haha! Oj, såg just nu att du är man/kille från stockholm. Var bergsäker på att det var en tjej som skrev den här bloggen, nu blev den ju än mer underhållande att läsa! :)

Floorballs

12 april 2011 21:21

Hahaha!
Det vet jag inte...?

Glömde svara på din sista fråga:
Ordet Neger (latin Negro) betyder ju svart.
Ordet har funnits i flera hundra år i svenskan
bla i massor med kokböcker som "Negerbollar" vi har INTE använt detta som ett skällsord.
Vad ska vi kalla bollarna nu "ANC-kulor"
kanske...haha???
Skämt å sido, jag tycker att det är HUR ett
ord används som skall avgöra, ingen kan väl
påstå att "Negerbollar" som används i hundratals år är rassistiskt menat???
Eller "kvarteret Negern" i Karlstad, så har bostads området hetat sen urminnes tider är
rassistiskt menat, SJÄLVKLART INTE...det blir
ju bara löjligt, ELLER?
Ha det bra!
//F

 
Tobias

Tobias

12 april 2011 22:21

Vart går gränsen då tycker du? Ska man få bära en slöja som visar ansiktet och bara döljer håret?

http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

Floorballs

13 april 2011 04:42

Hej!
Jag vet inte det är ju en svår fråga förstås,
men ansiktet tycker jag ABSOLUT skall synas!
Sen är det väl egentligen upp till var & en,
bara det inte förekommer nån tvång från tex
släktingar mfl.
Ha det bra!
//F

 
Meriam

Meriam

13 april 2011 00:43

Hej :)
Det är den roligaste inlägg jag har läst idag ;)
Jag håller nog med dig om att det måste bli förbud men inte som i Frankrike, den ska bara omfatta affärer, myndigheter och skolor för säkerhetskull, men däremot ute på stan så vill jag gärna behålla rätten till klädsels frihet oavsett! Jag är en transsexuell människa bruka ofta gå på stan med tjejkläder och mycket smink på ansiktet utan begränsning av regler och det vill jag gärna behålla :)

http://lady-meriam.bloggplatsen.se

Floorballs

13 april 2011 04:38

Hej!
En klok och bra kommentar tycker jag=)
Det är ju ett knepigt ämne & svårt att
sätta gränser så att inte folk kommer
i kläm...?
Ha det bra!
//F

 
Jessica

Jessica

13 april 2011 08:59

En sak till, alla får väl ha den religion de vill jag skiter ju i vilket..Finns massa konstiga pack som tror både på det ena och det andra. Hjärntvättade med att det sitter en liten gubbe där uppe och väntar på dem..Den dagen de dör så lär de ju få reda på om den de dyrkat och vigt sitt liv åt sitter där uppe vilken besvikelse för dem annars..men de har ju iaf haft något att ödsla sin energi på. Skulle mannen vara guds gåva till mänskligheten? Isf undrar jag varför fler o fler blir lesbiska =)Varför i hundan ska en man få bestämma över en kvinna? Jag har väldigt svårt att förstå mig på det där. Kvinnan ses ju som värdelös utan rättigheter..Bort med skiten

http://www.jessicasblogg.com

Floorballs

13 april 2011 13:12

Hej!
Självklart skall kvinnor ha samma rättigheter & skyldigheter som män och då skall dom väl slippa gömma sig under burka & annat, ELLER???
Ha det bra!
//F

 
Hanna

Hanna

13 april 2011 12:57

Jag förstår dina synpunkter och till viss del håller jag även med dig. Jag tycker att det är viktigt att alla människor skall få göra som de vill och inte som någon annan säger åt dem att göra. Därför tycker jag också att det är fel att staten skall komma in och säga att du skall visa ditt ansikte och ditt hår, ifall de inte vill de skall de inte behöva göra det. Jag håller med dig om att allt för många använder burka på grund av förtryck men det måste finnas bättre sätt att bli av med det här förtrycket än genom tvång. De som verkligen är tvingade att använda burka kommer ju antagligen att bli fast i hemmet eftersom de inte får visa sig på stan utan burka enligt mannen och inte får visa sig på stan med burka enligt staten. Det blir ett moment 22 som slutar med att kvinnorna blir fast i hemmet, vilket jag anser är värre än om de är fast i ett klädesplagg men ändå kan röra sig fritt i världen.

Förtrycket borde försvinna. Det håller jag med dig om, och om de skulle förbjuda burka på vissa ställen som till banker på grund av rånrisken så skulle jag tycka att det var bra 1. minska rånrisken. 2. visa vad samhället tycker om denna typen av förtryck. Däremot tycker jag inte att det är bra att förbjuda burka överallt. Förbud är något som jag överlag tycker att vi skall undvika i största möjliga utsträckning.

http://www.hannastankar.bloggplatsen.se

Floorballs

13 april 2011 13:08

Hej!
Att kvinnor INTE har nån rösträtt & i många fall tvingas dölja sitt ansikte & sitt hår för andra män, är ju inget annat en ett rent förtryck...!!!
När det gäller att täcka ansiktet i olika former så måste man se detta ur säkerhets &
brottsynpunkt.
Men jag håller med om att dessa ofta invandrarkvinnor skall ju skälvklart inte tvingas vara hemma, det är ju inte själva avsikten...snarare tvärtom!
Ha det bra!
//F

 
Ingen bild

susanne

14 april 2011 12:49

Hej du!
Här var det " spridda" skurar, haha
Här kommer MIN åsikt till ett bra inlägg.
Tycker att man skall ta seden dit man kommer. Hur folk och fä har det innanför sina fyra väggar skall ingen bry sig ( i detta ämnet, misshandel var det ju inte tal om). Skulle själv inte vilja ha en kvinlig person i makt position som jag inte kan se ansiktet och kroppen på. Om jag skulle vilja ha hjälp typ doktor, bank, polis, lärare m.m Ett ansikts uttryck kan säga mer än tusen ord...Ett kroppsspråk kan varna om kommande handling. En kvinna blir så " könslös" med burka eller heltäckande OCH det är kanske detta männen efterstävar i dessa kulturer. Dom vill inte att någon annan man skall känna lust efter deras "Kvinna". Sedan i sin tur så gör kvinnan som karlsloken vill för husfridens skull. Sedan har vi traditionen. Det är en svår kod att lösa. Kvinnor blir itutade ifrån barnsben att så skall det vara och att det är bra för dittan och dattan. Vem vågar gå emot. Det är nog inte många som vågar sätta sig upp emot detta. För vem vill bli "familjelös" Familjen och släkte är ju det starkaste som finns i dessa kulturer oxå...
Jag är inte det minsta rassistisk heller...men om vi vänder på steken: Så får ju inte vi kvinnor vara utan huvudbonad när vi åker till västlandet i vissa stunder. Utan vi måste ta seden dit vi kommer. Hur många gånger har vi inte sett våran Drottning med något skit på skallen vid något statsbesök???? Så tyvärr tjejer! Ni får allt klä av er lakarn och burkor när ni passerar Svenska gränsen..Det är ett litet pris för svenk gästfrihet.....!
/ Kram Suss

Floorballs

14 april 2011 17:35

Hej!
Tack för en intressant kommentar!
Ha det bra=)
//F

 
michelle

michelle

15 april 2011 15:47

Hoppas du får en bra start på ditt påsklov!:)

Kram<3

http://www.michelleuknow.blogg.se

Floorballs

15 april 2011 23:09

Hej!
Nu har jag väl inte riktigt påsklov, men tack
ändå:)
Hoppas att du får det trevligt själv oxå?
Ha det bra!
//F

 
MEREI

MEREI

17 april 2011 00:11

- Alla har rätt att ha på sig vad de vill!

http://dajeroma.blogg.se

Floorballs

17 april 2011 04:12

Hej!
Alla får gärna klä sig hur dom vill, bara
dom INTE går runt nakna el täcker sina
ansikten...!
Och att dom själva VALT detta???
Föresten du som är Roma-freak, hoppas att
att ALLA Lazio-fans får ha på sig Romas
spelardresser nu när dom målar sina hus
& oljar in sina uteplatser...ELLER???
Nu när folk enl dig får klä sig hur dom
vill?

Ha det bra!
//F

 
MEREI

MEREI

17 april 2011 20:07

- Vill de gå nakna. fine. vill de täcka sina ansikten. fine. inte mig emot! Men att dra in Lazio i denna diskussion är bara för absurt. Givetvis tar jag illa upp när en äcklig liten laziale tar på sig en romatröja (inte för att det kommer att ske men ändå) men jag kan samtidigt inte göra något. Jag kan inte skjuta den idioten (visserligen kan jag det men jag riskerar inte fängele för någon idiot) utan vi kommer tillbaks till ruta 1 -ALLA har rätten att klä sig hur de vill. Sedan känner varken jag eller du någon "burkamänniska" så vi kan EJ veta om de valt detta själva eller icke. Det sorgliga är dock att du tror att de INTE valt detta själva för att..?! Herregud! Lär dig respektera folks beslut! Tack och hej. Ha det underbart!

http://dajeroma.blogg.se

Floorballs

17 april 2011 22:23

Hej!
Du verkar tyvärr INTE ha fattat poängen än...?
I ett demokratiskt samhälle döljer man INTE
ansiktet...iaf offentligt!
Jag tycker INTE man borde göra det överhuvudtaget, fast vad folk gör privat i hemmet är väl upp till var & en?

SES!
//F

 
MEREI

MEREI

18 april 2011 15:13

- Vem är det som inte fattar poängen av oss två egentligen? Du pratar om demokrati verkar inte kunna något om det själv ;) Ha det bäst!

http://dajeroma.blogg.se

Floorballs

18 april 2011 19:12

Hej!
Självklart vet jag vad en demokrati är...!!!
Men den innehåller INTE förtryck av kvinnor,
att INTE kvinnan ska få visa sitt ansikte & sitt hår för andra män (inkl släktingar) är ett IDIOTISKT sätt att visa att kvinnan är mindre värd & att mannen bestämmer.

Ha det bra=)
//F

 
MEREI

MEREI

19 april 2011 16:20

- Haha! Läs på lite religionskunskap så lovar jag dig att du kommer lära dig en massa nytt ;) Ha det bäst!

http://dajeroma.blogg.se

Floorballs

19 april 2011 17:46

Tja!
Hatar religionskunskap, men tack ändå!
Hoppas Roma vinner ikväll mot skit-Inter?
Ha det bra=)
//F

 
M E R E I

M E R E I

19 april 2011 17:56

- Hur kan man hata religionskunskap? Det är faktiskt jätteintressant! Visst, jag förstår hur du tänker -det är synd om de som blir tvingade men det finns samtidigt de som INTE blivit tvingade och valt detta val själv! Låter jättemärkligt, jag vet, men så som jag respekterar dina åsikter så tycker jag att vi borde respektera deras beslut. Alla är vi olika -därför klär vi oss olika ;) Ha det gött!

http://dajeroma.blogg.se

Floorballs

19 april 2011 18:02

Hej!
Det lät mycket bättre:)
Ha det jättebra!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards