Direktlänk till inlägg 22 april 2011

RASISTISKT, NEJ, MISSBRUKA INTE & DVD-FILMER!

Av Floorballs - 22 april 2011 11:15

Tja!


Rasistiskt att kalla nån RASIST...???



Det kanske lät konstigt, men jag ska förklara (viktigt att man

INTE missbrukar sånna ord).


 

För ett tag sedan hyrde jag några dvd-filmer över

helgen.

Filmerna skulle återlämnas på måndagen, men jag fick

förhinder och ringde "Videobutiken" som ägdes och drevs

av en invandrarfamilj.

-Är det ok om jag lämnar filmerna på onsdag, samt hur

mycket får jag betala, frågade jag?

-Inga problem, det blir 40kr extra, sa han som svarade med

med vänlig röst!

-Tack, sa jag.


På onsdagen efter jobbet svängde jag förbi butiken & lämnade

filmerna...!

-Det blir 200kr i förseningsavgift, sa han som jobbade.

-NEEJ, 40kr kom vi överens om då jag ringde Er i måndags!

-Vem lovade detta, frågade han på ett argt sätt?

-Han som svarade vid 14-tiden, vet inte vad han hette men

då detta INTE direkt är en arbetsplats med 100-tals anställda

borde det inte vara så svårt för er att ta reda på, sa jag lite surt?

-Det var Ibrahim och han lovar inte sånt, 200kr TACK, skrek

han!

-ALDRIG sa jag och slängde fram 40 spänn på bänken!!!

-JÄVLA RASIST JÄVEL, DU ÄR INTE VÄLKOMMEN TILLBAKA...

skrek han.

Jag bad honom fara åt hellvete och sluta kalla sina kunder

för "Rasister" på detta sätt...jävla idiot!!!


Sånt här gör mig riktigt förbannad, fruktansvärt hur vissa

invandrare (inte alla förstås) kan utnyttja detta ord på fel

sätt...livsfarligt i en demokrati, detta sätt "späder bara på"

invandrarfientligheten...tyvärr???



Självklart är jag INTE rasist, några kommentarer...???

Trevlig påsk // F




 
 
Ingen bild

Kim

22 april 2011 13:33

Ännu ett bra inlägg:D
Känner igen mig i detta...fyfaan
säger jag bara!

Floorballs

22 april 2011 14:19

Hej & tack=)
Ha en trevlig påsk!
//F

 
Jonnie

Jonnie

22 april 2011 14:20

haha när man bor i mitt kvarter så e de svårt att inte vara just rasist, de bränner bilar, gör inbrott hela jävla tiden :I)

http://www.Alwaysfabulous.se

Floorballs

22 april 2011 16:49

Tja!
Du ska man förstås va försiktig med att
"dra alla över en kant" dom ALLRA FLESTA invandrare är förstås skötsamma!
Men jag förstår vad du menar och att invandrar-
ungdomar är kraftigt överrepresenterade i
brottstatistiken, är det ingen tvekan om.
Hoppas att politikerna nån gång kan ta tag i
dessa problem med segregationen i vissa områden...men ingen våra röra i denna stekheta potatis...tyvärr???
Trevlig påsk!
//F

 
Lillrikas

Lillrikas

22 april 2011 17:26

Bra där! Nej, jag tycker inte heller att de ska få slänga ur sig vad som helst!

gissar att du in inte går dit igen...

http://lillrikas.webblogg.se

Floorballs

22 april 2011 17:29

Hej!

Bra att du håller med, tack=)
Ha en riktigt trevlig påsk!
//F

 
Jessica

Jessica

22 april 2011 17:39

Det var ju inte så snällt tror inte han har så många kunder om han beter sig på det viset så gör nog inget om han förlorar en till =)

http://www.jessicasblogg.com

Floorballs

22 april 2011 22:11

Hej!
Ja men beter sig inte hur som helst & att
dessutom dra in "rasism" i det hela, det
är ju bara pinsamt?
Trevlig påsk=)
//F

 
hanna

hanna

22 april 2011 23:29

Jag håller helt och hållet med dig. Fult att försöka att utnyttja det faktum att det ör fult att vara rasist på det viset och det är ju verkligen något som i slutändan bara är negativt för dem!

http://www.hannastankar.bloggplatsen.se

Floorballs

23 april 2011 00:27

Hej & tack för en bra kommentar=)
Ha en riktigt trevlig påsk!
//F

 
Ingen bild

Älskasverige

24 april 2011 01:07

Fin påhittad historia, det är DU som spär på fördomar mot invandrare och det genomsyrar flera av dina inlägg.

Floorballs

24 april 2011 10:40

Hej & tack för din kommentar!
Jag står för mina åsikter & påståenden, dessutom
är denna historia INTE påhittad...tyvärr???

Ha det bra!
//F

 
Ingen bild

Dagens-blondie

24 april 2011 11:04

Fy!! Ska du inte skriva något om uttalandet om svenska kvinnor i Grekland? ;)
sköt om dig!

Floorballs

24 april 2011 11:32

Hej!
Som vanligt en snäll kommentar från dig, TACK=)
Tack för tipset på upslag, ska fundera lite...!
Ha det bra!
//F

 
Annica H

Annica H

28 april 2011 08:03

Det finns vissa personer som förstör för alla andra. Tex detta med invandrare.
Precis på min våning, i detta hyreshus är det fyra lägenheter. Jag och min sambo bor precis till höger om trappan. Ytterligare till höger om oss bor det en invandrarfamilj (Låt oss kalla dem Familj A) och mitt emot oss bor det en svensk, medelålders kille som sköter sig. Till vänster om trappan bor en annan invandrarfamilj (Familj B).
Till saken hör att Familj A sköter allt så exemplarisk, är så supertrevliga var man än möter dem, hjälper till om de kan och sådant. Ja, rent allmänt supertrevliga alltså. Familj B däremot, sopor i trapphuset, på golvet lite var som helst, barnen lever om både i lägenhet och i trapphus, de städar inte i tvättstugan och ja allmänt otrevliga också. Så familj B förstör för familj A. I en sådan här situation kan det ju bli att man tror familj A är likadana bara för att familj B är sånadana.

http://annicaprivat.blogg.se

Floorballs

28 april 2011 15:15

Hej & tack för en intressant kommentar!
Ha det bra.
//F

 
Ingen bild

antekc

30 april 2011 13:28

Helt rätt!! säger de 40 i telefon så är det vad de får oxå!!! Man blir rasist så fort man hamnar i ett gräl med en invandrare!

Floorballs

30 april 2011 14:11

Hej & tack:)
SES!
//F

 
kakan

kakan

30 april 2011 14:43

lol, fy f**n va bra!

http://mylifekakan.bloggplatsen.se

Floorballs

30 april 2011 15:28

Hej & tack!
Ha det bra!
//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards