Direktlänk till inlägg 30 april 2011

LATA, TONÅRINGAR, HJÄLPA TILL, BEHÖVS & FUNGERA

Av Floorballs - 30 april 2011 09:00

Hej alla!


LATA TONÅRINGAR SOM HÖGST MOTVILLIGT HJÄLPER TILL..(gäller förstås inte ALLA, men väldigt många)


 

I en tonårsfamilj måste ALLA hjälpa åt med allt såsom

matlagning, städning (särskilt sina EGNA RUM), tvätt och

annat, om det ska fungera!

-MEN TYVÄRR, IBLAND TJATAR VI VUXNA FÖR DÖVA ÖRON!!

Felet vi vuxna ofta gör är att vi ändå lagar maten, städar deras rum, fixar tvätten osv, problemet är att dagens tonåringar är "sluga varelser" och lär sig strategin att "vänta ut oss" vuxna...???  


-Kanske borde vi ändra strategi och låta konsekvenserna bli tydliga, inga torra kläder, äckligt ostädat rum, ingen varm mat...?

För det ger ett solklart budskap, nämligen:

-ATT ALLA BEHÖVS FÖR ATT DET SKA FUNGERA???

 

Sen har vi ju det där (jobbiga) men pengarna oxå...tyvärr har de flesta tonåringar dåligt begrepp om hur mkt dom EGENTLIGEN kostar..men det kan vi ta en annan gång..haha?


Några kommentarer?

Ha en riktigt trevlig valborg // F













 
 
Ingen bild

Eken

30 april 2011 14:15

Helt rätt!
Kanon att du tar upp sånt:-)

Floorballs

30 april 2011 15:28

Hej!
Ja nån måste ju ta upp detta..haha???
SES!
//F

 
Lillrikas

Lillrikas

30 april 2011 23:13

Hahahaha....tror absolut att det stämmer när man hör folk prata...mina barn är så små ännu så då vet jag vad jag har att vänta... ;) Skitbra inlägg!

SV: Visst var glasögonen gräsliga? Kul att se om nån vågade säga va de tyckte!! Och vet du....det är inte ens styrka i dom...hihi....förstår liksom inte meningen med sånt???

http://lillrikas.webblogg.se

Floorballs

1 maj 2011 02:46

Hej!
Tack för en bra kommentar, tyvärr lär jag väl få många ungdomar emot mig nu...haha?
Ha det bra!
//F

 
Filippa

Filippa

1 maj 2011 10:14

Hej!

Hur gjorde du så att man kan se hur många premunanter man har på bloglovin? Hoppas du förstår :)

http://www.beautyphotos.bloggplatsen.se

Floorballs

1 maj 2011 10:43

Hej!
Gå bara in på bloglovin.se och klicka på "konto" sedan klicka på "ta kontroll över min blogg" följ sedan anvisningarna bara...?
Ha det bra!
//F

 
MEREI

MEREI

1 maj 2011 10:42

- Haha du är för underbar och du har helt rätt! Kram!

http://dajeroma.blogg.se

Floorballs

1 maj 2011 10:44

Hej!
Tack för din snälla kommentar:)
Ha det bra!
//F

 
Ingen bild

Anna.L

1 maj 2011 11:42

Imponerande bra blogg du har:)
Skall rekommendera dig till mina vänner!

Kramar

Floorballs

1 maj 2011 15:36

Hej!
Tack så jättemycket:)
SES!
//F

 
Zizzi

Zizzi

1 maj 2011 11:56

Haha. Jag är inte tonåring riktigt än men snart, så jag känner inte igen mig riktigt X)

http://www.cissan.bloggplatsen.se

Floorballs

1 maj 2011 15:38

Hej!
Va bra, hoppas du INTE blir som enligt beskrivningen och hjälper till lite hemma oxå..?
SES!
//F

 
Tobias

Tobias

1 maj 2011 11:59

Det bästa är väl att hitta någon slags gyllende medelväg. Tonåringar måste ju ändå vila då det är mycket press från skola och på framtiden etc.

http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

Floorballs

1 maj 2011 15:41

Hej!
Självklart behöver tonåringar vila & koncentrera sig på skolan osv, men man behöver ju inte va uppe halva natten och surfa för den skull...?
Jag menar på att man kan hjälpa till lite, samt hålla rent på sitt rum iaf, det är väl inte så mkt begärt?
Ha det bra!
//F

 
Erika(jyringen)

Erika(jyringen)

1 maj 2011 14:24

tror tonåringar tillhör den värsta sortens folk :P

http://jyringen.blogg.se

Floorballs

1 maj 2011 15:42

Hej!
Hahaha... nja värsta vet jag inte, men dom kan ju reta upp en som faan ibland...???
Ha det bra!
//F

 
Halland

Halland

1 maj 2011 17:29

sämsta bloggen på länge...

http://majs

Floorballs

2 maj 2011 01:38

Hej!
"Sämsta kommentaren på mycket länge"...haha???
//F

 
Tobias

Tobias

1 maj 2011 18:06

Jag tror det inte är en sån stor grupp som är uppe som du säger "halva nätterna och surfar".

http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

Floorballs

2 maj 2011 01:37

Hej!
Bra att du inte verkar tillhöra den gruppen...?
Men att den är ganska stor, det är jag tyvärr rätt säker på...???
SES!
//F

 
Tobias

Tobias

2 maj 2011 08:37

Jag är gärna upp på nätterna, fast då är jag inte och spelar så mycket dataspeloch sånt som kanske många gör, snarare att jag övar på mitt keyboard med hörlurar så jag slipper störa någon eller att jag lyssnar på musik. Mitt rum är lite småstökigt, men jag plockar upp när det blir uthärdligt för mig, haha :) Just nu ligger det nån byxa och lite noter, ganska mysigt i en musikerbostad :)

http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

Floorballs

2 maj 2011 17:13

Hej!
Du verkar ju va en skötsam kille, BRA!
Fler ungdomar borde spela instrument istället
för bara dataspel...?
Ha det bra!
//F

 
Hanna

Hanna

2 maj 2011 11:20

Min far brukar alltid reta mig för att han är en curlingpappa när han lagar mat och så. Fast nu på senaste har han dock flyttat hemifrån (varför gjorde inte jag det innan min far, haha?) så nu har jag ingen curlingfar hemma längre som kan ta hand om mig. Haha. Jag tycker dock att det är givet att man skall hjälpas åt i ett hem, men sedan har jag ju bott hemifrån ett år också och det kan ju ändra perspektiven lite.
Ha det bra!

http://www.hannastankar.bloggplatsen.se

Floorballs

2 maj 2011 17:12

Hej!
Intressant kommentar:)
Ha det bra!
//F

 
Maja

Maja

5 maj 2011 15:25

Från 9års ålder och uppåt så fick jag ta reda på allt som skulle göras, inklusive vara mamma åt mamma och åt mina yngre syskon. Jag flyttade hemifrån första gången när jag var 13 och jag avundas de tonåringar som faktiskt har föräldrar som kan sätta regler och gränser. Men precis som allt annat i tonåren handlar om så är det att lära sig. Man fattar det inte då, men man gör det senare i livet.
Och det är inte tonåringens öron det är fel på, snarare de vuxna som säger till en gång sen ger upp. Då får dom små vuxna föräldrarna skylla sig själv en aning :)
Bra blogg också!
Hejhej!

http://majasophia.bloggplatsen.se

Floorballs

5 maj 2011 15:31

Hej!
Intressant kommentar:)
SES!
//F

 
Jennifer

Jennifer

8 maj 2011 20:24

Haha:) Är tonåring, 13 snart 14. Men jag är inte sådär;)♥

http://www.AngelOne.bloggplatsen.se

Floorballs

8 maj 2011 21:07

Tja!
BRA att du inte är sådär..än iaf=)

 
amanda

amanda

10 maj 2011 09:36

HAHHAHAHA, nu måste jag fan skratta! xD Stackars morsan o farsan som behöver leva med mig sån här typ varje dag :o iaf med de där o hjälpa till o pengar xD kanske borde börja hjälpa till mer och hålla i pengarna mer? XD haha, fast städar mitt rum gör jag själv men nu har vi inte kunnat städa vårat hus på hur länge som helst bara för att damsugaren är sönder xD så vi väntar på delar som vi har beställt sen typ två månader tillbaka, så vi har fått sopa och låna kompisars damsugare xD

http://amandish.bloggplatsen.se

Floorballs

10 maj 2011 09:51

Hej!
Bra att du är duktig på att "hjälpa till" iaf:)
SES!

 
Ingen bild

FISK

13 juli 2011 10:34

tånåringar har det redan svårt låt dom sova och lata sig när dom inte är i skolan!

Floorballs

13 juli 2011 14:24

Nja...lit kan dom allt hjälpa till tycker jag..???

//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floorballs - 31 juli 2011 12:30


Hej alla!   Nu är jag på semester, men kolla gärna in mina gamla inlägg så länge?     Jag kommer att besvara kommentarer då & då...och är tillbaka med nya smaskiga inlägg snart igen:)   Ha det bra // F ...

Av Floorballs - 25 juli 2011 10:45

Hej igen!   Evolutionsterotin! Kollade häromdagen på en SVT dokumentär om Darwin & evolutionsteorin. -Det var ett mkt intressant program & det råder ju inga som helst tvivel längre om att han hade fullständigt rätt!   -Men det känns so...

Av Floorballs - 22 juli 2011 09:00

Hej alla!   Skrattar bäst som skrattar sist? Jag fattar inte varför så många finnar vill att det skall gå dåligt för Sverige & bra för Finland? -Har dom ett permanent mindervärdeskomplex ELLER...haha?? -Är dom ständigt avundsjuka??   ...

Av Floorballs - 16 juli 2011 08:45

Tja alla & välkomna hit igen till  www.cashtips.se   Missförstånd? Ofta händer det att vi människor totalt missförstår varandra..!   Tyvärr extra vanligt i ett förhållande, då vi män & ni kvinnor tänker på lite olika sätt.   -Detta kan ...

Av Floorballs - 13 juli 2011 17:30

Hej alla!   Bättre förr? Hur ofta hör man inte den äldre generationen säga: -DET VAR BÄTTRE FÖRR???   Då skilde man sig minsann INTE i första taget, utan höll ihop hela livet...bla bla bla!!   Fast till vilket pris då & hur lyckliga...

*****************************

Translate this webpage!

Välkommen till min blogg!

Detta är bloggen som mixar seriösa tips & åsikter, kryddat med massor av humor

Jag är en kille/man från Sthlm som VÅGAR utmana!!! // F

Surfa anonymt!

BETALT PÅ BLOGGEN?

Följ bloggen här

bloglovin bloglovin

Besöksräknare

Kanonerbjudande tidningar!

Mobiltillbehör

Ta betalt på bloggen!

Tradera*

Halebop

Comviq kontantkort!

Telenor**

Conrad

Bra & billiga däck!

Byt elbolag nu!!

Billigt & snabb lev

BRA BARN FÖRSÄKRING!

Y-R

STORA STORLEKAR!

Hobbex

Körkort

Tidningar

BilFÖRSÄKRING direkt!

Folksam

Supersnabb lev av parfym!

ALLT TILL DAMSUGAREN!

Körkort 2

Kategorier

Arkiv

Bra länk

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fler bra länktips

Dagens Länkar

RSS

Följ bloggen här

BlogToplist

hittabloggen.se

Pagerank

Page Rank

Page Rank Checker

Blog-ping

bloggping

Bloggping

Supporter prylar!


Ovido - Quiz & Flashcards